سرویس: غیر تولیدی 08:00 - یکشنبه 05 فروردین 1397

لارگانی؛

اواخر اردیبهشت، فرصت نهایی عملیاتی‌کردن مصبوبات ۹ ماده‌ای

رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان گفت: وزارت نیرو قول داده تا آخر اردیبهشت ماه مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب را اجرایی کند.

به گزارش اصفهان شرق، سید ناصر موسوی لارگانی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای حل بحران آب اصفهان اظهار کرد: این جلسات با حضور معاون اول رییس جمهور، رییس مجلس، وزیر نیرو، استانداران و مجمع نمایندگان اصفهان و چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

وی افزود: موضوع اصلی در این جلسات اجرایی کردن مصوبات ۹ ماده‌ای شورای عالی آب بود که وزیر نیرو قول داد تا دو ماه آینده این مصوبات اجرایی شود.

وی دلیل جلوگیری از پمپاژ آب به تونل سوم کوهرنگ را نامشخص دانست و گفت: در صورتی که آب وارد این تونل شود اول مردم چهارمحال از آن استفاده خواهند کرد اما دلیل این جلوگیری را نمی‌دانیم. متاسفانه ۳ الی ۴ روز قهدریجان اصفهان با جمعیت ۴۰ هزار نفری بدون آب مانده بود و با تانکر آب رسانی انجام می‌شد.

نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اضافه کرد: با توجه به این مشکلات مجمع نمایندگان استان هم نامه‌ای به استاندار اصفهان نوشت و قرار شده تا موضوع پمپاژ آب به تونل سوم در شورای تامین استان مطرح و پیگیری شود.

لارگانی اضافه کرد: متاسفانه شرایط بحرانی است و مسئله آب شرب پنج میلیون نفر اضطراری است با این حال این مسائل را به معاون پارلمانی وزیر نیرو هم گفته‌ایم تا این موضوع را از چهارمحال پیگیری کنند.

وی افزود: متاسفانه وزارت نیرو به برداشت‌های آب توجهی ندارد این درحالی است که یکی از مفاد مصوبات ۹ ماده ای شورای عالی آب موضوع جلوگیری از برداشت‌ها بوده است.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.