سرویس: اخبار شهرستان 15:01 - جمعه 03 فروردین 1397

امام جمعه موقت شهر ورزنه:

نماز جمعه سنگر انقلاب است/ کشاورزان خواهان جریان دائمی زاینده رود از سرچشمه تا تالاب بین المللی گاوخونی هستند

حجت الاسلام علیزاده امام جمعه موقت شهر ورزنه گفت: کشاورزان شهر ورزنه و شرق منطقه شرق اصفهان فقط دنبال حق آبه خود نیستند بلکه خواهان جریان دائمی زاینده رود از سرچشمه تا تالاب بین المللی گاوخونی هستند و دلیل اینکه این مطالبات بحق مردم به نتیجه نرسیده است بخاطر موانعی است که وجود دارد.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام امیر حسین علیزاده امام جمعه موقت ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی اظهارداشت:تقوی دژ محکم پروردگار است که فرد وجامعه را از نفوذ های دشمنان وشیاطین حفظ می کند .

وی به اهمیت نماز جمعه اشاره اشاره وافزود:نماز جمعه بهترین پایگاهی است که می تواند تقوی را حفظ ونشر دهد وهم در بعد فردی وهم در بعد اجتماعی جامعه را به سوی تقوی سوق می دهد .

امام جمعه موقت ورزنه تصریح کرد:شرکت در نماز جمعه سعی در زنده نگه داشتن یاد خدا در دل ها وبرپایی حکم خدا در جامعه ودین خدا در جهان است نماز جمعه یک سنگر است وباید این سنگر را حفظ کنیم.

حجت الاسلام علیزاده به برپایی نماز جمعه در شهر ورزنه اشاره وبیان داشت: بحمدالله از اوایل انقلاب اسلامی در شهر ورزنه نماز جمعه برگزار شده است که باید از همه علما و مردم بخاطر حفظ این سنگر تشکر کنیم.

وی به روایتی از امام صادق(ع) اشاره وافزود: کسی که به نماز جمعه می رود هم مومن و هم اهل حساب ودقت است و وقتی از نماز جمعه بر می گردد کار خود را از نو شروع می کند و کسی که سه هفته پشت سرهم نماز جمعه را بدون عذر ترک کند خدا بر قلب او مهر می زند و راه ورود نور را بر روی او می بندد.

خطیب موقت جمعه ورزنه اظهار داشت: نماز جمعه  واجتماع مسلمانان در نماز جمعه واجب است وکسی که نماز جمعه را ترک کند در شعبه ای از نفاق قرار گرفته است واز رسو ل خدا روایت شده که نماز جمعه حج مساکین  است وکسی که توفیق سفر حج را ندارد در نماز جمعه شرکت کند.

حجت الاسلام علیزاده به نماز جمعه سنگر مبارزه اشاره وافزود: نماز جمعه ذکر و یک مبارزه است وقتی مومنین در صف های بهم پیوسته شرکت می کنند با دشمنان اسلام مبارزه می کنند و تضعیف نماز جمعه یک خطای بزرگ است و هر کسی عامدانه ویا غیرعامدانه به نماز جمعه زیان برساند در صف دشمنان اسلام ونظام اسلامی قرار دارد.

وی به ساختار شکنی درنمازجمعه اصفهان در هفته قبل اشاره وبیان داشت: مردم شهرورزنه ومنطقه شرق اصفهان اتفاق ساختار شکنانه هفته قبل در نماز جمعه اصفهان را نه حمایت  ونه تایید می کند و برای حفظ نماز جمعه که سنگر انقلاب و سنگر مبارزه با دشمنان اسلام با تمام توان تلاش می کند.

حجت الاسلام علیزاده امام جمعه موقت ورزنه درخطبه دوم  به اهمیت تقوی در جلو گیری ازفتنه ها اشاره و اظهار داشت: تقوی را در پیشگاه خدا حفظ کنید و تقوی پیشه کنید بخاطر روزی که در پیشگاه خدا حاضر خواهید شد وبدانیم تقوی باعث جلو گیری از فتنه ها خواهدش فتنه که برپا می شود دامن همه را فرا می گیرد وباید خدارا شکر کنیم که دشمن با تلاش های زیاد نتوانست بخاطر بصیرت و تقوی سیاسی که مردم داشتند نقشه های خود را اجرایی کند وبه هدف خود برسد.

خطیب جمعه ورزنه  ضمن تبریک سال جدید وتقارن آن با ماه رجب به ولادت حضرت علی اشاره وبیان داشت: 13 رجب مصادف است با میلاد پربرکت امیرالمومنین علی (ع) که مردم متدین با بزرگداشت این روز عزیز پیوند خود را با ولایت مستحکمتر کنند .

حجت الاسلام علیزاده به 12 فروردین اشاره واظهار داشت:12 فروردین روزی که مردم ،جمهوری اسلامی را برای نظام الهی خود انتخاب کردند که باید این روز را گرامی بداریم.

وی در ادامه  به مطالبات مردم کشاورز شرق اصفهان اشاره وبیان داشت: مطالبه کشاورزان منطقه شرق اصفهان فقط حق آبه تنها نیست مسئله زاینده یک مسئله ملی است واین مسئله با تمدن مردم اصفهان گره خورده که بایک خطایی نا بخشودنی به این روز افتاده است ومردم هم در قبال این خطا مطالباتی دارند که باید به این مطالبات رسیدگی شود .

حجت الاسلام علیزاده تصریح کرد: کشاورزان شهر ورزنه و شرق منطقه شرق اصفهان فقط دنبال حق آبه خود نیستند بلکه خواهان جریان دائمی زاینده رود از سرچشمه تا تالاب بین المللی گاوخونی هستند و دلیل اینکه این مطالبات بحق مردم به نتیجه نرسیده است بخاطر موانعی است که وجود دارد.

امام جمعه موقت ورزنه درادامه به موانع به نتیجه نرسیدن مطالبات مردم اشاره و افزود: یکی از موانع تنبلی وکم کاری مسئولین است که هرگاه مسئولین تنبل وکم کار شدند مردم برای تحقق حق خود آتش به اختیار هستند واین آتش به اختیار به منزله قانون شکنی وپشت به شرع مقدس اسلام نیست بلکه جبران تنبلی وکم کاری مسئولین است که مردما این راه کار پیش گرفتند وتا به نتیجه رساندن این مطالبه ادامه می دهند.

وی تصریح کرد: اعتماد به نسخه بیگانه در مسئله آب است متاسفانه خواص بجای استفاده از نسخه بومی واسلامی به نسخه بیگانگان غربی اعتماد می کنند که این کار خطایی بسیار بزرگ است طرح شیخ بهایی یک نسخه بومی واسلامی هست که باید به آن توجه بیشتری کننندواگر نسخه ای وجود ندارد با اعتماد به جوانان انقلابی ودلسوزو پرشوراز آنها بخواهند تاراه کار بویم واسلامی ارئه نمایند.

حجت الاسلام علیزاده به عدم مبارزه با فساد در جریان آب اشاره و افزود:عدم مبارزه جدی با فساد در جریان آب یکی دیگر از موانع است البته دشمن در مسئله فساد سیاه نمایی می کند ولی فساد وجود دارد برای نظام اسلامی فساد کم هم زشت است که از قوه قضائیه می خواهیم با مفسدین جریان آب زاینده رود قاطعانه برخورد نماید در مبارزه با فساد سیاه نمایی ممنوع است ولی مبارزه وبرخورد قاطعانه لازمه کار است.

امام جمعه موقت ورزنه تصریح کرد: معیشت مردم شرق اصفهان متکی به کشاورزی است که باید علاوه بر اهمیت واحیای کشاورزی بر گره گشایی معیشت واشتغال مردم وجوانان به راه های دیگری روی آوریم که مسئولین نقش بسیار مهمی راباید دراین خصوص ایفا نمایند.

حجت الاسلام علیزاده به مسئله جناح وقبیله گرایی در کشور اشاره وافزود: مسئله جناح بازی وقبیله گرایی در کشور یک معذل بسیار مهمی شده است که باید اگر کسی در زمانی کار خوبی را انجام داده این کار را بدون در نظر گرفتن جناح وجناح بازی ادامه داد وبلعکس ان اگر کار خلافی صورت گرفته جلو آن را گرفت .

خطیب موقت جمعه ورزنه به پویا وپرقدرت بودن نظام اسلامی اشاره وافزود:انقلاب اسلامی در40سالگی جوان ،پویا وپرقدرت وبا اقتدار می باشد که در دهه 50 توانست نظام سلطه را از کشور ودر دهه 90 آن را ازمنطقه بیرون کند این نشان از زنده وپویا بودن انقلاب است که دشمن با طرح های خود به دنبال ریشه کنی نظام و انقلاب اسلامی می باشد وبه صورت علنی هم اعلام می کنند پس باید هوشیار باشیم وبه لطف خدا در این جریان مردم وارکان نظام دشمن را خوب شناخته اند واگر زمانی برای مباترزه با اسرائیل 2500کیلومتر فاصله داشتیم امروز این فاصله به 250 کیلومتر رسیده است و بدانید که اسرائیل و امریکا هیچ غلطی نمی توانند بکنند.

وی در ادامه به سیاه نمایی دشمن در ناکار آمدی نظام واسلام اشاره وبیان داشت:  یکی از نقشه های پیچیده دشمن نظام ومردم مسلمان ایران اسلامی القاء ناکار آمدی اسلام ونظام است  و برای جلوگیری از اطلاع رسانی کار آمدی نظام اسلامی تلاش بسیار گسترده ای می کند ودر تلاش است که نسل سوم وچهارم انقلاب را از نظام بدبین کند که به لطف خدا این نقشه ها شکست خورده ونسل سوم وچهارم با اعتقادی قوی تر پای نظام وارزش های اسلامی خود ایستاده اند.

انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.