سرویس: اجتماعی 09:30 - جمعه 03 فروردین 1397

سردار مهری:

طرح «آتش سرد»در نقاط حادثه‌خیز اجرا می‌شود

رئیس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه سفرهای نوروزی ۸ درصد افزایش یافته گفت: ۸۰ درصد تصادفات جاده‌ای از ۲۴ اسفند سال گذشته تا امروز به دلیل بی‌توجهی به جلو، سبقت و سرعت غیرمجاز بوده است و به همین خاطر طرح “آتش سرد” در نقاط حادثه‌خیز اصفهان اجرا می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، سردار تقی مهری در حاشیه سفر به اصفهان با اشاره به آخرین آمار و عمده دلایل تصادفات اظهار داشت: 80 درصد تصادفات جاده‌ای از 24 اسفند سال گذشته تا امروز به دلیل بی‌توجهی به جلو، سبقت و سرعت غیرمجاز بوده و 60 درصد از تصادفات نیز در 30 کیلومتری شهرها به دلیل بی‌توجهی به قوانین اتفاق می‌افتد.

وی با اشاره به خدمات نوروزی پلیس گفت: نیروهای انتظامی، خدماتی و امدادی از 25 اسفند تا 15 فروردین با 5 هزار نیروی کمکی و هزار و 200 خودرو در سراسر کشور آماده کمک و خدمت‌رسانی به مسافران نوروزی هستند.

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: قرار گرفتن اصفهان در مسیر کریدور شمال- جنوب سبب تردد حجم زیادی از خودروهای مسافران نوروزی در محورهای مواصلاتی این استان شده و براین اساس 30 ایستگاه سلامت برای ارائه خدمات به مسافران نوروزی آماده شده است.

وی از اجرای طرح “آتش سرد” در استان اصفهان خبر داد و تصریح کرد: با توجه به اینکه بیشتر تصادفات به دلیل بی‌توجهی به جلو، خستگی و خواب آلودگی راننده اتفاق می‌افتد، نقاط حادثه خیز در  استان شناسایی و طرح “آتش سرد” برای هوشیاری رانندگان اجرا می‌شود.

مهری با ارائه تذکر به رانندگان خاطرنشان کرد: از رانندگی افرادی که دارای سابقه در حوادث خطرناک و حادثه‌ساز در جاده‌ها هستند جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه جاده‌های شهرهای زیارتی پرتردد و پرحجم است، افزود: محورهای کرج به چالوس، هراز و محور رشت به قزوین و بالعکس پرتردد است.

رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی بیان کرد: در دو روز گذشته سفرها 8 درصد افزایش و حوادث رانندگی کاهش یافته است.

انتهای پیام/تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.