سرویس: غیر تولیدی 16:15 - چهارشنبه 01 فروردین 1397

یک اقتصاددان مطرح کرد؛

نقش مردم و تولیدکنندگان در حمایت از کالای ایرانی چیست؟

یک کارشناس اقتصادی گفت:حمایت از کالای ایرانی یعنی هرکس در هر جایگاهی به تقویت تولید ملی کمک کند؛ یکی با خرید کالای ایرانی، دیگری با تولید باکیفیت‌تر و دیگری با کوشش علمی.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الله عبدالملکی با اشاره به مفهوم اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی یعنی اقتصادی که با وجود همه مشکلات و کمبودها به اهدافش برسد. این یک اقتصاد عقلانی است، زیرا همه کشورها در مسیر اهداف خود با موانع مختلفی رو به رو هستند و به همین جهت اغلب کشورهای پیشرفته چنین مسیری را به اقتصاء اهداف و موانع اقتصادی خود در پیش گرفته اند.

وی ادامه داد: اقتصادی مقاوم است که برای پرش از موانع و مشکلات قدرتمند باشد و مهم ترین عامل قدرت اقتصادی، توان بالای تولید ملی است. تولید ملی قوی (هم کمی و هم کیفی) از یکسو وابستگی به خارج را کاهش می دهد و از سوی دیگر باعث استحکام درونی اقتصاد (از سطح خانواده تا سطح ملی) می شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۹۷ به عنوان سال حمایت از تولید ایرانی از سوی رهبر انقلاب ادامه داد: تولید ملی قوی نیازمند تحقق ۶ عامل کلیدی است: ۱. بازار مصرف کافی، ۲. علم و فن آوری ثروت آفرین، ۳. مواد اولیه مناسب، ۴. سرمایه کافی، ۵. نیروی کار توانمند، ۶. فرهنگ تولیدی.

این اقتصاددان گفت: در واقع حمایت از کالای ایرانی بدین معناست که هرکس در هر جایگاهی و موقعیتی به تقویت تولید ملی کمک کند؛ یکی با خرید کالای ایرانی (مردم و مصرف کنندگان)، دیگری با تولید بیشتر و با کیفیت تر (تولیدکنندگان، سرمایه گذاران و کارگران) و دیگران با کوشش علمی و سایر اقدامات.

عبدالملکی ادامه داد: به طور قطع تقویت تولید ملی و حمایت از کالای ایرانی با تامین بازار (خرید کالای ایرانی) آغاز می شود و به سایر بخش ها (تامین مواد اولیه مناسب، علم و فن آوری، سرمایه کافی، نیروی کار توانمند و …) تسری می کند.

انتهای پیام/مهر

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.