سرویس: اجتماعی 15:16 - چهارشنبه 01 فروردین 1397

رئیس پلیس راه استان اصفهان

هشدار پلیس راه اصفهان در خصوص هیپنوتیزم جاده ای

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به یکنواخت بودن طول جاده ای استان در خصوص مواجه شدن با پدیده “هیپنوتیزم جاده ای” به رانندگان هشدار داد.

به گزارش اصفهان شرق، سرهنگ حسین پورقیصری گفت: یکی عوامل بروز حوادث رانندگی در جاده های استان که همه ساله در ایام نوروز هم با آن مواجه هستیم موضوع خستگی و خواب آلودگی رانندگان است.

وی با اشاره به یکنواخت بودن طول جاده های استان گفت: رانندگانی که از استان های دیگر وارد جاده های استان اصفهان می شوند به دلیل عدم شناخت از این جاده ها دچار خستگی و خواب آلودگی شده و به عبارتی دیگر با پدیده “هیپنوتیزم جاده ای” روبرو می شوند.

رئیس پلیس راه استان تصریح کرد: در این خصوص شناسایی و از بین بردن این آسیب برنامه های خوبی از سوی این پلیس انجام شده که یکی از این برنامه ها احداث ایستگاه های امنیت و سلامت در حاشیه جاده ها و نگهداری اجباری رانندگان در این ایستگاه ها به منظور استراحت و رفع خستگی آنان است.

این مقام انتظامی گفت: تحقیقات صورت گرفته بر روی نقاط و ساعات پرتصادف در نوروز سال گذشته نشان می دهد که بیشتر تصادفات در بعد از ظهر و بین ساعات 13 تا 18 عصر و در محورهای آزاد راه اصفهان به قم و کاشان – قم رخ داده است.

سرهنگ پورقیصری افزود: به رانندگان توصیه می کنیم به منظور جلوگیری از بروز هرگونه حادثه ناگواری از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی خودداری کرده و بعد از هر دو ساعت رانندگی در مکانی توقف و پس از 10 دقیقه استراحت مجدداً به رانندگی بپردازند، مدیریت توجه به جاده را مد نظر قرار داده و از انجام دادن عملی که موجب عدم تمرکز آنها به رانندگی می شود پرهیز کنند.

رئیس پلیس راه استان استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشینان خودرو را الزامی عنوان کرد و گفت: رانندگان سعی کنند برای کودکان حتماً از صندلی کودک استفاده کنند.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.