اصفهان شرق

سال جدید را با چه غذایی آغاز کنیم؟

کدخبر: 163829
1397/01/01 در ساعت 14:08

به گزارش اصفهان شرق، تیرنگ نیستانی متخصص تغذیه اظهار کرد:‌ گوشت ماهی سرشار از املاح و پروتئین‌های مفید و مورد نیاز بدن است و به همین دلیل بسیاری از پزشکان مصرف ماهی را بر گوشت قرمز ترجیح می‌دهند.

وی ادامه داد:  سبزی‌پلوماهی یک وعده مقوی و مفید محسوب می‌شود و اگر افراد ماهی را با روغن، آرد و نمک زیاد طبخ ندهند یکی از سالم‌ترین غذاها است.  سبزی‌پلوماهی طبق سنت‌ها در شب اول عید طبخ می‌شود و می‌توان گفت بهترین غذای ممکن برای این شب است.

نیستانی با اشاره به اینکه گوشت ماهی حاوی امگا3 است و بسیاری از پروتئین‌های موردنیاز بدن را تامین می‌کند، افزود: گوشت ماهی دارای اسیدهای چرب و پروتئین‌های مفید بدن است از این رو متخصصان تغذیه مصرف مداوم آن را به افراد توصیه می‌کنند.

وی در خصوص ماهی‌های دریایی عنوان کرد: ممکن است گوشت ماهی‌هایی که از آب دریا صید می‌شوند، به دلیل آلودگی‌های موجود در آب دریا مناسب نباشد و این موضوع  برای کسانی که از  ماهی به عنوان غذا استفاده می‌کنند، مشکلاتی  ایجاد کند.

نیستانی تاکید کرد: در برخی از مراکز پرورش ماهی پودر سیرابی را تحت عنوان غذا به آبزیان پرورشی می‌دهند و همین مسئله باعث بروز مشکلاتی در گوشت ماهی و در نتیجه سبب از بین رفتن خاصیت‌های این ماده غذایی می‌شود.

وی یادآور شد:‌ ماهی‌های چرب مانند قباد، سرشار از امگا3 هستند که همین ویتامین بسیاری از نیازهای بدن را تامین می‌کند.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان