سرویس: اقتصادی 09:29 - سه شنبه 29 اسفند 1396

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان

صدور قبض ویژه آب برای مشترکان پرمصرف اصفهانی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: برای نخستین بار در کشور اقدام به طراحی و توزیع قبوض آب‌بها مخصوص مشترکان پرمصرف کردیم تا با اطلاع از میزان مصرف آب در طول سال سعی در مصرف بهینه آب کنند.

به گزارش اصفهان شرق، هاشم امینی در جمع خبرنگاران پیرامون چاپ قبوض آب‌بها مخصوص مشترکان پرمصرف اظهار داشت: از ابتدای سال 97 شرکت آبفای استان اصفهان برای مشترکان پرمصرف قبوض مخصوص چاپ و ارسال می‌کند، این قبوض در ابعاد A4، نمودار ستونی مصرف آب مشترکان را در 7 تا 8 دوره گذشته به نمایش می‌گذارد.

وی افزود: نمودار ستونی میزان مصرف آب در سه رنگ است که رنگ سبز بیانگر متوسط مصرف آب ماهانه منطقی برای هر مشترک، رنگ زرد به معنای هشدار و نزدیک شدن به مرز الگوی مصرف آب و رنگ قرمز نشانگر گذر از الگوی مصرف آب است، به‌طوری‌که می‌توان گفت مشترک آب را بیش از الگو در ماه مصرف کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان هدف از اجرای این پروژه را مطلع کردن مشترک از میزان مصرف آب در ماه‌های مختلف سال دانست و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه استان اصفهان سال‌های متوالی است که به دلیل کاهش بارندگی‌ها با کمبود شدید منابع آبی مواجه است نیاز است که مشترکان با مصرف صحیح آب، مسئولان امر را در تأمین پایدار آب شرب یاری کنند، ما معتقدیم اگر مشترکان آگاه به میزان مصرف خود در طول ماه باشند با توجه به کمبود محسوس منابع آبی در اصفهان، مصرف صحیح آب را در پیش می‌گیرند.

وی گفت: در قبوض آب‌بها مخصوص مشترکان پرمصرف، راه‌های مصرف صحیح آب درج‌شده و از مشترک خواسته‌شده که با استفاده از تجهیزات کاهنده مصرف و با در پیش گرفتن مصرف بهینه آب و پرهیز از مصرف بی‌رویه آب، الگوی مصرف را رعایت کنند چراکه با توجه به کمبود شدید و بی‌سابقه منابع آب تنها راه دسترسی پایدار به آب شرب مصرف اصولی آن است.

امینی گفت: در حال حاضر 86 درصد مشترکان آب را مطابق با الگوی مصرف رعایت می‌کنند و تلاش‌ها براین است که 14 درصد مشترکان پرمصرف هم از طریق اطلاع‌رسانی از چگونگی مصرف آب در طی یک دوره، ترغیب به مصرف صحیح آب شوند.

وی با بیان اینکه کمبود شدید منابع آبی در اصفهان واقعیتی غیرقابل‌انکار است، اظهار داشت: مردم استان باید بدانند که با توجه به کاهش شدید بارندگی‌ها در سال آبی جاری، منابع تأمین آب بسیار محدود است، پس باید در مصرف آب تجدیدنظر و سرانه مصرف خود را هماهنگ با منابع آبی موجود کنند.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.