سرویس: خواندنی 15:09 - دوشنبه 28 اسفند 1396

با انجام راه حل هایی ساده؛

ترفندهایی برای جلوگیری از چاقی پیش از فرارسیدن نوروز

به کمک برخی ترفندها برای مهمانی های نوروز خود را به سادگی لاغر و خوش اندام کنید.

به گزارش اصفهان شرق،   افرادی که دارای اضافه وزن و چاقی به ویژه درناحیه شکم هستند معمولاً برای پیدا کردن لباس سایزمناسب دچار مشکل هستند، همچنین نمی‌توانند لباس‌های قدیمی خود را بر تن کنند و مجبور به هزینه کردن برای خرید لباس‌های جدید هستند، همچنین لباس افراد دارای اضافه وزن سریع‌تر از افراد لاغر کهنه و خراب می‌شود، زیرا افراد چاق بیشتر از افراد عادی دچار تعریق پوستی می‌شوند.
اگر می‌خواهید در تعطیلات عید نوروز از تناسب اندام خوبی برخوردار باشید می‌توانید با دقت در رژیم غذایی، انجام ورزش و خودداری از مصرف برخی مواد غذایی وزن خود را کم و وزن مطلوب خود دست یابید، در مرحله اول برای کاهش وزن مصرف شیرینی، خوراکی‌های شیرین، پرچرب و سرخ کردنی، انواع فست فود و خوراک‌های فرآوری شده را حذف کنید و به جای مصرف انواع شیرینی از میوه و سبزیجات تازه استفاده کنید.
رژیم غذایی برای جلوگیری از چاقی پیش از فرارسیدن عید نوروز
مصرف مواد قندی و نیز کربوهیدرات‌ها سبب ترشح میزان بیشتری از انسولین دربدن می‌شوند، انسولین اصلی‌ترین هورمون ایجاد کننده چاقی درافراد است.
هنگامی که مصرف خوراکی‌های شیرین و نیز کربوهیدرات‌ها را کاهش می‌دهید، از میزان هورمون انسولین کاسته می‌شود و درنهایت سبب سوزانده شدن چربی‌ها و لاغری در فرد می‌شود.
یکی دیگر از مزایای کاهش سطح انسولین این است که کلیه‌ها میزان بیشتری از سدیم و آب را از بدن خارج می‌کنند، تجمع آب و سدیم بیش ازاندازه در بدن موجب اضافه وزن و آسیب به اندام‌های بدن می‌شود.
برای حفظ لاغری، پروتئین، چربی و سبزیجات بخورید، هر یک از وعده‌های غذایی شما باید شامل منبع پروتئین، منبع چربی و سبزیجات کم کالری باشد.
از جمله منابع پروتئینی می‌توان گوشت گاو، مرغ، گوشت گوسفند، ماهی و غذا‌های دریایی مانند ماهی قزل آلا، میگو، ماهی‌های روغنی و تخم مرغ را نام برد، از جمله سبزیجات کم کالری نیز می‌توان کلم بروکلی، گل کلم، اسفناج، سیب زمینی، کلم، کاهو، خیارو کرفس را نام برد.
ازجمله منابع چربی مفید برای بدن که مصرف به اندازه آن‌ها خطری ندارد و سبب سلامت و حفظ تناسب اندام می‌شود می‌توان روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن آووکادو و کره را نام برد.
وزن خود را هر هفته حداقل سه بار اندازه گیری و یادداشت کنید تا به طور کامل نوسان‌های وزن خود را کنترل کنید و درصورت افزایش وزن با انجام ورزش بیشترو دقت بررژیم غذایی مانع از چاقی شوید.


۳ الی ۴ باردر هفته به باشگاه‌های ورزشی بروید و یک رشته تخصصی ورزشی یا ورزش‌های هوازی، آبی و کششی انجام دهید تا از تجمع چربی در بدن و چاقی جلوگیری شود.

وعده شام را سبک و درساعت‌های اولیه شب صرف کنید تا کمتر دچار مشکل چاقی شوید، به جای مصرف نوشابه و آبمیوه‌های صنعتی، از آبمیوه‌های طبیعی، چای سبز و قهوه استفاده کنید تا مانع از تجمع بافت چربی در بدنتان شوند.

برخی اوقات چاقی و افزایش وزن به دلیل دگرگونی‌های هورمونی است، به همین دلیل درصورتی که با رعایت رژیم غذایی دچار مشکل اضافه وزن هستید برای انجام آزمایش‌های تخصصی و هورمونی به پزشک متخصص مراجعه کنید، استفاده از برخی قرص‌ها درسطح بازار که با شعار کاهش وزن سریع به فروش می‌رسند می‌تواند عواقب بدی برایتان به همراه داشته باشد و حتی سبب از کار افتادن اعضای بدن و حتی مرگ شود.

داشتن خواب  به میزان هشت ساعت، خودداری از نشستن برای مدت طولانی درطول روز و انجام برخی کار‌ها به شکل ایستاده، مصرف مایعات به اندازه کافی و خودداری از داشتن استرس و عصبانیت همگی در به دست آوردن وزن ایده آل به شما کمک می‌کنند.

اضافه وزن و چاقی افزون بر اندام نا متناسب می‌تواند سبب ابتلا به انواع بیماری‌های قلبی عروقی، افسردگی، فشارو چربی خون بالا، دیابت و حتی ابتلا به سرطان و بروز سکته شود به همین دلیل جز در ایام عید و درتمام طول سال توجه ویژه‌ای بر وزن خود داشته باشید تا سلامت بمانید.

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.