اصفهان شرق

دریافت گزارش تخلفات ناوگان مسافربری از طریق سامانه پیامکی 110120

کدخبر: 163601
1396/12/27 در ساعت 17:11

به گزارش اصفهان شرق، حسین پورقیصری اظهار داشت: گشت‌های ویژه پلیس راه از 20 اسفند ماه فعال شده و با آمادگی کامل، امنیت جاده‌های اصفهان را تأمین می‌کنند.

وی افزود: 67 نقطه حادثه‌خیز در استان اصفهان شناسایی شده که در سال گذشته نیز بیشترین تصادفات در این نقاط اتفاق افتاده بود و به منظور کاهش تصادف در این نقاط، برنامه‌های خاص و ویژه‌ای در نظر گرفته شده است.

رئیس پلیس راه استان اصفهان بر استفاده از تمام ظرفیت‌های هوشمند از جمله دوربین‌های سیار و ثابت، کنترل تخلفات ناوگان جاده از طریق سامانه سپهتن و همچنین نرم‌افزار هشدارساز «همپا» برای افزایش آگاهی رانندگان از نقاط حادثه‌خیز خبر داد.

وی از فعال شدن سامانه پیامکی 110120 در ایام نوروز خبر داد و گفت: مسافران می‌توانند هنگام برخورد با تخلف رانندگان اتوبوس‌های مسافربری به ویژه تخلفات حادثه‌سازی همچون سرعت، سبقت غیرمجاز و …، تخلف مربوطه را همراه شماره پلاک خودرو، زمان و مکان وقوع تخلف از طریق این سامانه به پلیس اطلاع دهند تا در نخستین پاسگاه با راننده متخلف برخورد شود.

پورقیصری با بیان این‌که تمام پاسگاه‌های پلیس راه استان آماده دریافت گزارش مسافران از تخلفات رانندگان اتوبوس‌های مسافربری هستند، تأکید کرد: مسافران می‌توانند علاوه بر گزارش تخلفات، در صورتی که قصد تشویق رانندگان قانونمندی را دارند از طریق این سامانه اقدام کنند.

*اجرای مرحله دوم طرح تشویق رانندگان، راکبان و عابران قانونمند در نوروز 97

رضا رضایی نیز با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی و آموزشی این پلیس در ایام نوروز از اجرای مرحله دوم طرح تشویق رانندگان، راکبان و عابران قانونمند خبر داد.

وی افزود: در راستای گسترش فرهنگ رانندگی در بین مسافران نوروزی و به ویژه دانش‌آموزان، کارناوال همیاران پلیس در سطح شهر اصفهان تردد می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان ادامه داد: این کارناوال به همراه دو مربی و یک کارشناس پلیس راهور در سطح شهر به گشت‌زنی پرداخته و اقدام به توزیع نقشه و بروشور و تراکت در بین رانندگان می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: همچنین در این ایام با 500 نفر از همیاران پلیس در استان به منظور فرهنگ‌سازی رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و تذکر به والدینشان همکاری می‌شود.

انتهای پیام/فارس