سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 16:07 - یکشنبه 27 اسفند 1396

وزیر جهاد کشاورزی

لزوم اتخاذ تدابیر مناسب برای استمرار آرامش حاکم بر بازار محصولات کشاورزی

وزیر جهاد کشاورزی بر ضرورت آینده نگری و بکارگیری روش ها و ابزارهای نوین برای مدیریت بخش کشاورزی و همچنین اتخاذ تدابیر مناسب برای استمرار آرامش حاکم بر بازار محصولات کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش اصفهان شرق، محمود حجتی در نشست مشترک مدیران ستادی و روسای سازمان‌های جهاد کشاورزی استان‌ها با بیان این که مدیریت کشاورزی نیازمند نگرش های جدید با تحلیل و پردازش مسائل و موضوعات روز بخش کشاورزی است، اظهار کرد: با آینده‌نگری و تحلیل پدیده‌های پیرامون باید از بروز مسایل و مشکلات پیشگیری کنیم و یا آثار نامطلوب را به حداقل برسانیم.

وی تصریح کرد: مدیریت تولید را باید متناسب با تقاضا و مسائل و موضوعات کشاورزی و از ابتدا تا انتها به صورت حلقه‌های به هم پیوسته و اثرگذار بر یکدیگر دنبال کنیم.

حجتی با تاکید بر این که حضور مجموعه وزارت جهاد کشاورزی باید منجر به تسهیل امر کشاورزی و روان سازی محیط برای تولیدکنندگان باشد، خاطرنشان کرد: روسای سازمان‌ها باید با برگزاری جلسات هماهنگی با دستگاه های تابعه و دستگاه های مرتبط بیرونی، زمینه تسهیل کار کشاورزان را فراهم کنند تا تولیدکنندگان فقط دغدغه تولید داشته باشند.

وی با بیان این که کشاورزی در حوزه تولید و مصرف فعالیتی وقفه ناپذیر است و به طور مستمر توسط اقدامات و رفتارهای پیرامونی متاثر می‌گردد، اظهار کرد: براین اساس باید با رویکردی فعالانه و آینده نگرانه کارها و فعالیت ها به گونه‌ای انجام شود که اثرات پدیده‌های پیرامونی بر بخش کشاورزی به حداقل برسد.

حجتی گفت: شرایطی باید فراهم شود که نهاده‌های تولید به ویژه در صنعت دامپروری توسط تولیدکنندگان تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: برای پیشبرد سیاست های کشاورزی نیازمند کار اجتماعی و فرهنگی به منظور تقویت باور تولیدکنندگان به زنجیره‌های تولید هستیم.

حجتی با اشاره به این که مدیران کشاورزی مسئولیت دارند برای مسایل و مشکلات تولیدکنندگان و کشاورزان و تامین مایحتاج مردم در حوزه مصرف، راه حل مناسب را در وقت مقرر پیدا و اعمال کنند، گفت: لازم است از اتخاذ تصمیمات موردی پرهیز و نسبت به تدبیر و تمهید و وضع رویه ها، دستورالعمل‌ها و موازین عمومی و اعلام آن به مردم اقدام شود تا متقاضیان نیاز به مراجعه به مجموعه وزارت جهاد کشاورزی نداشته باشند.

وزیر جهاد کشاورزی یادآور شد: با توجه به پیشرفت های دانش و تکنولوژی های کشاورزی باید نگرش ها، شیوه‌ها و ابزارهای جدید را در مدیریت ها اعمال کنیم.

حجتی تاکید کرد: با عنایت به شرایط مناسب تولید محصولات کشاورزی به ویژه کالاهای اساسی باید با اتخاذ تدابیر مناسب، طوری عمل کنیم تا وقفه ای در بازاررسانی محصولات کشاورزی ایجاد نشود و آرامش کنونی تا پایان تعطیلات نوروز بر بازار حاکم باشد.

وی افزود: ایجاد آمادگی های لازم برای تامین نهاده‌ها در مناطق سردسیری و همچنین خرید کلزا و گندم در مناطق گرمسیری ضروری است.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.