سرویس: اخبار شهرستان 02:29 - یکشنبه 27 اسفند 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس مطرح کرد:

فرودگاه اصفهان جانشین فرودگاه های پایتخت/ طرح توسعه فرودگاه اصفهان با سرمایه گذاری خارجی اجرا می شود

فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: طرح توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان به دلیل هزینه های بالای طرح، با همکاری شرکت فرانسه انجام می شود.

حمیدرضا فولادگر در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به جلسه اخیر در دفتر مدیر عامل شرکت فرودگاه های کشور با حضور نمایندگان مجلس اصفهان، اظهار کرد: در این جلسه که مسئولان شرکت فرودگاه اصفهان نیز حضور داشتند به بررسی راه حل های اجرایی در تبصره بودجه مربوط به توسعه فرودگاه اصفهان پرداخته و مقرر شد پیگیری ها از طریق مدیریت استان نیز انجام شود.

نماینده مردم اصفهان با بیان اینکه زمین های مجاور این فرودگاه در مالکیت نهادهای نظامی است، افزود: به موازات پیگیری مسئولان در خصوص سرعت بخشیدن به طرح توسعه فرودگاه اصفهان، یک سیر گردش کار توسط ستاد کل نیروهای مسلح، ارتش و نیروی هوایی باید صورت گیرد و مسئولان به صورت کارشناسی شده به بررسی کامل جزئیات طرح بپردازند.

وی گفت: تملک زمین های مورد نیاز برای اجرای طرح توسعه فرودگاه بین المللی اصفهان به مساحت ۴۰۰ هکتار از یک سال گذشته در دستور کار مدیریت استان اصفهان و وزارتخانه های راه و شهرسازی، امور اقتصادی و دارایی و دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح قرار گرفت و تبصره ای در بودجه سال 97 ابلاغ شد.

فولادگر با اشاره به معافیت مالیاتی در فروش زمین به شرکت فرودگاه تصریح کرد: بنا به حکمی که در بودجه قرار گرفت، اجازه معامله زمین بین شرکت فروگاهی و ارتش بر حسب مالکیت مالیاتی برای فروشنده و هزنیه قابل قبول مالیاتی برای خریدار مطرح شد تا راه برای دو طرف معامله هموار شود.

وی با تاکید به اینکه فرودگاه اصفهان به عنوان جانشین فروگاه های تهران مطرح می شود، خاطرنشان کرد: توسعه باند فرودگاه به منظور بالا بردن ظرفیت نشست و برخواست هواپیما، توسعه ترمینال خارجی فرودگاه به منظور بالا بردن امکانات راداری و راهبری هوایی، زمینه کافی برای رشد حمل و نقل هوایی کشور تا رسیدن به جایگاه واقعی خودش را فراهم خواهد کرد.

نماینده مردم اصفهان با اشاره به هزینه بر بودن مراحل توسعه فرودگاه شهید بهشتی اصفهان، اذعان کرد: طرح توسعه فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان با همکاری سرمایه گذاری خارجی اجرا می شود و در این خصوص مذاکراتی با شرکت فرانسوی انجام شده است.

فرودگاه بین المللی شهید بهشتی در شرق اصفهان دارای دو باند به طول چهار هزار و 397 متر و عرض 45 متر با 10 جایگاه پذیرش انواع هواپیمای مسافربری و نیز ترمینال پروازهای داخلی و خارجی است. روزانه حدود 65 پرواز از فرودگاه بین‌المللی اصفهان انجام می‌شود که این رقم در ایام نوروز افزایش دارد.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.