سرویس: اجتماعی 11:55 - یکشنبه 27 اسفند 1396

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت

کوتاهی عراق در انجام تعهدات خود به سازمان حج/ قرار بود گیت های ورودی به مرز عراق بیشتر شود

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت گفت: کشور عراق در تعهد خود نسبت به افزایش گیت‌های ورودی به مرز عراق به منظور تسریع در انتقال زائران در ایام عید، کوتاهی کرده است.

به گزارش اصفهان شرق، مرتضی آقایی در خصوص معطلی جمعیت زائران در مرز مهران گفت: از ساعت 9 صبح امروز شاهد ازدحام جمعیت زائران عتبات در ورودی گیت های عراق در مرز مهران هستیم. این در حالی است که در جلسات متعدد سازمان حج با طرف عراقی مقرر شده بود با توجه به افزایش استقبال زائران از عتبات در روزهای پایانی سال، نسبت به افزایش گیت های ورودی به کشور عراق اقدام شود تا از معطلی و کندی حرکت زائران به عراق جلوگیری شود.

وی افزود: متأسفانه کشور عراق به تعهدات خود به طور کامل عمل نکرده و تنها چند گیت را به ورود زائران اختصاص داده است که این امر منجر به معطلی زائران و مشکلاتی چون کمبود امکانات نسبت به جمعیت موجود در مزر مهران شده است.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت خاطر نشان کرد: از ساعات اولیه امروز، پیگیری های لازم جهت رفع مشکل تردد از مرز مهران به عراق آغاز شده و موضوع از جانب فرماندهی حج مرزی مورد بررسی قرار گرفته است.

آقایی در پایان اذعان داشت: در حال حاضر  امکان اعلام آمار دقیقی از حجم زائران در منطقه “زربانیه” مهران وجود ندارد اما با وجود گیت های محدود در مرز ورودی عراق، تردد زائران به کشور عراق با کندی  ادامه دارد و امیدواریم این مشکل تا ساعاتی دیگر رفع شود.

انتهای پیام/میزان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.