سرویس: اجتماعی 08:00 - یکشنبه 27 اسفند 1396

استانداراصفهان مطرح کرد

اقتدار همراه با احترام لازمه فعالیت نیروی انتظامی/ پلیس با رانندگان خاطی برخورد جدی داشته باشد

استاندار اصفهان در رزمایش طرح نوروزی سال 97 گفت: پلیس باید با همان زبان خوش و در عین حال اقتدار با مردم برخورد کند و در مقابل بی‌قانونی‌ها به هیچ عنوان کوتاهی نکند.

به گزارش اصفهان شرق، محسن مهرعلیزاده در رزمایش طرح نوروزی سال 97 با شعار «پرهیز از خطر، آرامش در سفر»، اظهار داشت: سال 96 سالی پر از حوادث و تجربیات متعدد برای همه مردم ایران و به ویژه دست‌اندرکاران دولتی، سازمان‌های نظامی و انتظامی و خدمت‌رسان به مردم بود.

وی ضمن تقدیر از خدمات این نیروها، افزود: نیروهای جان برکف و دلسوز انتظامی در سراسر کشور و در اصفهان در کنار مردم بودند و آرامش‌دهنده بخشی از آلام مردم بودند و در ناآرامی‌های دی ماه نیز با زبان لین به عنوان یک نیروی اجتماعی به نصیحت پرداختند و در جایی که نصایح نیروی انتظامی نتوانست قانع‌کننده باشد، برخوردهای نامناسب از اغتشاشگران دید ولی با شکیبایی برخورد کرد و این نشان از اقتدار این نیرو دارد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: اقتدار یعنی با هم بودن و به پشتوانه قانون محکم عمل کردن و با صداقت صحبت کردن و قدم برداشتن، اقتدار ابزار احترام در دل طرف مقابل با توجه به جایگاه و شأن نیروی انتظامی ایجاد کردن است.

وی با بیان این‌که خوشبختانه نیروی انتظامی هر سال بیشتر از سال قبل اقتدار از خود نشان می‌دهد، مطرح کرد: نیروی انتظامی در راستای استقرار نظم و قانون در کشور حرکت می‌کند و بخشی از فرهنگ‌سازی در جامعه بر عهده این نیرو است و با اجرا و رعایت قانون و تکیه بر آن تلاش می‌کند که قانون را به عنوان فرهنگ در جامعه ساری و جاری کند.

مهرعلیزاده با تأکید بر این‌که قانون باید محور همه فعالیت‌ها باشد، ابراز داشت: قانون باید با رفتار اجتماعی افراد عجین باشد چرا که قانون خوب داشتن شرط کافی نیست و باید رعایت قانون ملاک قرار گیرد.

وی تصریح کرد: بخش عمده اجرای قانون، آموزش دادن و بخش نظارتی و الزام کردن آحاد جامعه به قانون‌مداری است.

استاندار اصفهان در ادامه اذعان داشت: نیروی انتظامی و پلیس باید همچون گذشته با همان زبان خوش و در عین حال با اقتدار، محکم و غیرقابل نفوذ بودن و با لبخند بر لب و با احترام با مردم روبرو شود و در مقابل بی‌قانونی‌ها به هیچ عنوان کوتاهی نکند.

وی با اشاره به این‌که آمار بالای تصادفات و تلفات جاده‌ای به هیچ عنوان زیبنده نیست، اضافه کرد: نباید اجازه داد که حادثه‌ای برای مسافران به وجود آید گر چه در بروز حوادث تنها پلیس مقصر نیست و رانندگان باید خود اجراکننده قوانین باشند ولی نظارت پلیس می‌تواند تأثیرات زیادی داشته باشد.

مهرعلیزاده همچنین گفت: انتظار می‌رود در طول سال و به ویژه ایام نوروز، پلیس با خوشرویی کامل با مردم و سختگیری برای متخلفان، در جهت اجرای قانون اقدام کند، چرا که هیچ‌کس از بی‌قانونی لذت نمی‌برد.

وی در پایان از سازمان‌های ذیربط خواست که در سال 97 در جهت افزایش کمیت و کیفیت خدمات به مسافران برنامه‌ریزی‌های مطلوب‌تری داشته باشند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.