سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 09:30 - یکشنبه 27 اسفند 1396

نماینده مردم اصفهان:

شاید مجبور به تفحص از وزارت اقتصاد شویم/ مدیران بانک مرکزی آش جدیدی نپزند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک مرکزی پادگانی عمل نکند و تصمیمات هیأت مدیره را بهم نریزند، اگر مدیرعامل پیشین کاسپین مجدد ابقا شود نمایندگان مجبور به سؤال و تحقیق و تفحص از وزیر اقتصاد خواهند شد.

به گزارش اصفهان شرق، حسن کامران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدا در جریان کار مؤسسه کاسپین بودیم، موسسه در استان‌های مختلف از جمله اصفهان هم فعالیت داشت و اعضای هیأت مدیره آن نیز هر از چند گاهی عوض می‌شد که از قبل هم به خاطر بعضی از تصمیمات شخصی، هیأت مدیره آن نگران بودند.

وی با بیان این که در هر مجموعه آهنگ و هماهنگی ضروری است، بیان کرد: ناهماهنگی در هر بنگاه اقتصادی باعث ضرر آن بنگاه می‌شود و زمانی که تذکراتی که به مدیرعامل یک مجموعه داده می‌شود و به آن توجهی نمی‌شود، هیأت مدیره می‌بیند که این ناهماهنگی باعث ضرر و خسارت به بنگاه اقتصادی و سهامداران می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بنگاه‌های اقتصادی باید آرامش حاکم باشد و مسبب این ناآرامی در مؤسسه کاسپین، مدیرعامل است، وقتی بنگاه اقتصادی آرامش نداشته باشد انسان به این نتیجه می‌رسد که تخلفات مالی باعث این تعارضات می‌شود؛ زمانی که مدیرعامل عاجز است یا نمی‌خواهد که آمار دهد آن هم با این همه اعضا، کشور هم مجبور می‌شود برای او هزینه دهد.

وی در همین خصوص تأکید کرد: مسأله کاسپین کم کم به یک مسأاله امنیتی تبدیل می‌شد و طبیعی است وقتی کشور تا این حد برای مؤسسه هزینه می‌دهد باید یک مدیرعامل قوی هدایت این مؤسسه را عهده‌دار می‌شد، این ناهماهنگی به حدی بود که مؤسسه کاسپین بدون ضابطه یک سری معاملات بزرگی انجام داد که نگرانی‌هایی را برای سهامداران به وجود آورد.

کامران با اشاره به پاداش‌های بدون ضابطه مدیرعامل این مؤسسه به برخی کارمندانش، تصریح کرد: از یک طرف معترضان معوقاتی داشتند که پرداخت نمی‌شد و از طرفی هم این مدیرعامل چنین تخلفاتی داشته است، از همین رو تغییرات در مدیریت عامل این مؤسسه لازم و ضروری بود، ظاهراً یک سری ممنوعیت‌هایی نیز برای ثبت این شرکت وجود داشته است، از بانک مرکزی می‌خواهم در پشت پرده آش جدیدی نپزند.

وی در همین خصوص خاطرنشان کرد: گاهی روابط پنهانی در بانک مرکزی است که احساس می‌شود یک فسادی در این جریانات باشد، امیدوارم بانک مرکزی حکم مدیرعامل جدید کاسپین را بزند و اگر مدیرعامل قبلی را ابقا کنند تخلف محسوب می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: بانک مرکزی پادگانی عمل نکند و تصمیمات هیأت مدیره را بهم نریزند، اگر مدیرعامل پیشین کاسپین مجدد ابقا شود نمایندگان مجبور به سؤال و تحقیق و تفحص از وزیر اقتصاد خواهند شد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.