سرویس: اخبار شهرستان 14:30 - جمعه 25 اسفند 1396

امام جمعه شهر ورزنه:

قانون گریزی مردم محصول قانون گریزی مسئولان است/ کشاورز حقابه می خواهد و اعتراضی به آب شرب دیگران ندارد

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه گفت: کشاورزی مهم تر از صنعت است و شرب مهمتر از کشاورزی و مردم کشاورز هیچ گاه برای آب شرب اعتراضی نداشته و ندارند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل شامحمدی امام جمعه ورزنه ظهر امروز در جمع نمازگزاران در محل مسجد جامع  ضمن دعوت به تقوای الهی اظهارداشت: تقوی یعنی خدا را بخاطر اعمال خود ناراضی وناراحت نکنیم وبندگی خالصانه داشته باشیم وباید تلاش کنیم که پله های ترقی را باتقوی طی کنیم.

وی در ادامه به روایتی از امام صادق(ع) اشاره وافزود:روز نوروزی نمی رسد مگراینکه ما توقع فرج وظهور امام زمان(عج) را دادیم چرا که نوروز روز ما وشیعیان ما می باشد سال جدید خود را بانام یاد امام زمان(عج) آغاز کنیم چرا که همانطور که بهار باعث حیاط ببخشیدن به طبیعت می باشد نفس قدسی امام زمان(عج) هم باعث می شود دل ها زنده شود وایمان مستحکم گردد.  شیعیان باید همه روزه فکر وذهن خودرا برای ظهور وانتظار فرج معطوف بدارند.

امام جمعه ورزنه به فرارسیدن سال نو  اشاره و تصریح کرد: سال نو وفرارسیدن بهار باعث زنده شدن درختان وطبیعت می شود واین درسی برای ما دارد و آن درس به یاد مرگ بودن که بعداز مرگ هم زندگی جاودانی در انتظار انسان ها خواهد بود وهمه مردگان زنده خواهند شد ویاد مرگ باعث می شود که انسان همیشه بندگی کند وبندگی نه بخاطر بهشت بلکه بندگی که خداوند متعال به بندگان خود مباهات وافتخار کند.

حجت الاسلام شا محمدی امام جمعه ورزنه درخطبه دوم  به سخنان  مقام معظم رهبری در جمع نمایندگان مجلس خبرگان اشاره و اظهار داشت: هیچ مشکلی در کشور وجود ندارد که حل شدنی نباشد و مرتفع شدن مشکلات بستگی به ایستادن روی پای خود می باشد نه نگاه به بیرون از کشور ونگاه به بیگانگان که این نگاه باعث می شود کشور وابسته به بیگانگان شود.

خطیب جمعه ورزنه  به نامه نمایندگان مجلس برای جلوگیری از واردات کالاهایی که در کشور تولید می شوداشاره و تصریح کرد: اکثر نمایندگان مجلس در نامه ای به دولت در خواست جلوگیری از واردات اجناسی را کردند که در داخل کشور تولید می شود ولی متاسفانه دولت به این مسئله مهم توجهی نمی کند و با این حجم واردات به تولید کنندگان ایرانی ضربه می زند.

حجت الاسلام شامحمدی به استفاده از تولیدات داخلی اشاره واظهار داشت: استفاده از تولیدات ملی یک وظیفه شرعی وقانونی می باشد که این کار باعث اشتغال وتقویت کشور وتولیدکنندگان داخلی خواهد شد.

وی در ادامه بیان داشت:برخی مبارزه سخت با مسائل اقتصادی ،سیاسی امنیتی وفرهنگی واجتماعی را بخاطر عملکرد نظام می دانند در صورتی که دشمن از همان اول انقلاب با تمام قوا به میدان جنگ با ایران اسلامی آمده است وبدانیم که خداوند متعال وعده داده است که مومنین را نصرت دهد به شرطی که تلاش وکوشش نمایند.

حجت الاسلام شا محمدی با هشدار به مسئولین نسبت به بی اهمیت نگاه کردن به فضای مجازی افزود:  دشمن امروز از طریق فضای مجازی وهمین شبکه تلگرام جنگ همه جانبه راه انداخته است ولی متاسفانه مسئولین به فکر راه اندازی یک شبکه داخلی وبا امنیت وقوی نیستند در همین شبکه های موجود هزاران کانال های ضد انقلاب و ومخالف دین وهمچنین کانال هایی با محتوای فیلم وعکس های مستهجن فعالیت می کنند که جوانان را هدف خود قرار داده اند ومسئولین هیچ تمایلی به رفع این مشکل فرهنگی وبسیار مهم ندارند.

امام جمعه ورزنه درادامه افزود: حضرت آیت الله مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید فرمودند رئیس جمهور به شبکه های خارجی دلبسته است وایشان نقش مثبتی در حل مشکلات فضای مجازی ندارد چرا مسئولین به مسئله مهم توجه ندارند همین شبکه های مجازی خارجی باعث شده است تا مطالبه گری بحق مردم را به اغتشاش تبدیل کنند .

وی تصریح کرد: مسئولین چرا متوجه اینهمه تهاجم منافقین وضد انقلاب از طریق فضای مجازی نیستند ولی در جایی اگر حرفی بر علیه خودشان وعملکردشان زده شد فورا واکنش نشان می دهند واصلا توجه ندارند که همین شبکه های مجازی که فعال هستند بنیان زندگی وخانواده ها را از بین می برد امروز همه بدانیم که تلگرام قتلگاه جوانان شده است پس ای مسئولین به هوش باشید وبه این مسئله توجه بیشتری بکنید.

حجت الاسلام شا محمدی به مطالبات کشاورزان منطقه شرق اصفهان اشاره و افزود: کشاورزان منطقه شرق اصفهان وخصوصا شهر ورزنه مطالباتی دارند که بحق وشرعی است که از جمله این مطالبات عمل کردن مسئولین به مصوبات خود خصوصا مصوبات 9ماده ای شورای عالی آب و دومین مطالبه جبران خسارت هایی که چندین سال گذشته بخاطر ضعف مدیریت به آنها خسارت رسانده است می باشد مردم کشاورز صدقه نمی خواهند ولی خسارت خودرا به جد پیگیری خواهند نمود.

امام جمعه ورزنه تصریح کرد:از دیگر مطالبات مردم جریان دائمی زاینده رود با قطع دستان کسانی که باعث شدند زاینده رود خشک شود مسئولین باید درک این مسئله را داشته باشند که آبی که پشت سد زاینده رود می باشد مال کشاورزان است وباید به آنها داده شود.

حجت الاسلام شامحمدی به اهمیت کشاورزی نسبت به صنعت اشاره وافزود: کشاورزی مهم تر از صنعت است وشرب مهمتر از کشاورزی ومردم کشاورز هیچ گاه برای آب شرب اعتراضی نداشته وندارند یک زمانی بخاطر آب فراوان مهمان هایی بر سر سفره آب امده اند که در این موقعیت باید این مهمان های ناخوانده کنار بروند.

امام جمعه ورزنه به جلسه مجمع نمایندگان استان اصفهان با رئیس مجلس ووزیر نیرو اشاره وافزود:در این جلسه وزیر نیرو گفته است که آب یک مسئله ملی است وباید نگاه ملی به آن داشته باشیم ولی وزیر محترم باید بداند که باید نگاه ملی داشت ولی نمیشود آب کشاورز را که یک حق قانونی وشرعی است  بگیرند وبه جاهای دیگری بدهند امروز با پساب آب های استان یزد تالاب مصنوعی یزدرا درست کرده اند در صورتی که تالاب بین المللی گاوخونی بخاطر سوء مدیریت مسئولین خشک شده است چرا کشاورزان شرق اصفهان باید از پساب برای کشاورزی استفاده کنند ولی پساب یزد را برای گلخانه ها وصنعت استفاده نمی کنند.

وی در ادامه بیان داشت: امیدواریم از این جلساتی که در این مدت در سطح استان وکشور در ارتباط با مشکلات کشاورزان برگزار گردیده خروجی خوبی داشته باشد وهمه این حرف های خوب به نتیجه خوبی برسد واین مشکل بسیار مهم کشاورزان مرتفع گردد ومسئولین بدانند اگر مسئولی بی قانونی کرد مردم هم با بی قانونی جواب خواهند داد ودرحقیقت قانون گریزی مردم محصول قانون گریزی مسئولان است .

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.