سرویس: سیاسی 15:08 - جمعه 25 اسفند 1396

امام‌جمعه موقت اصفهان :

شریک غم و مشقت کشاورزان اصفهان هستیم/در توان دفاعی و تسلیحاتی با احدی مذاکره نخواهیم کرد

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: از خداوند متعال در اولین خطبه آخرین جمعه سال می‌خواهیم با نزول باران مشکلات کشاورزان عزیز را مرتفع کند که همه ما در غم آن‌ها شریک هستیم.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اصفهان اظهار کرد: از خداوند متعال در اولین خطبه آخرین جمعه سال می‌خواهیم با نزول باران مشکلات کشاورزان عزیز را مرتفع کند که همه ما در غم آن‌ها شریک هستیم.

وی افزود: طبق فرمایش الهی باید دنباله‌رو مسیر حق باشیم و تقوا را سرلوحه خود قرار دهیم تا از مسیر درست منحرف نشویم.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه هر کس راه علی (ع) و اهل ‌بیت را مسیر خود قرار دهد در مسیر راست خواهد بود، اظهار کرد: طبق فرموده قرآن فقط قوم رسول‌الله از پیروان او نیستند بلکه حکیمانه و با قدرت لایزال الهی پیروزی سراسری نصیب دین اسلام خواهد شد و مسلمین سرتاسر دنیا را خواهند گرفت.

وی در ادامه تصریح کرد: دین اسلام دین همیشگی بشریت است و از نظر عقلی و منطقی تردیدی در آن نیست؛ چراکه دین اسلام دین فطرت است یعنی در کنار کتاب دین و شریعت کتاب فطرت هم از جانب خالق فطرت در دسترس بشر قرار گرفته است.

میردامادی با اشاره به امر خداجویی نیز بیان داشت: در امر خداجویی نیز کسی که بت پرست هم هست یا خورشید می‌پرستد دنبال خداست؛ اما طبق آیات قرآن باید خدایی را پرستید که نه فرمان‌بر بلکه فرمان‌ده است.

وی افزود: بر این اساس اگر توانستیم فطرت جدیدی برای انسان تعریف کنیم لازم است دین جدیدی برای او آورد؛ اسلام دین کاملی بر مبنای فطرت انسان است که متناسب با ویژگی‌های ذاتی معین شده است.

امام‌جمعه موقت اصفهان با بیان این‌که استکبار جهانی به این رسیده که اسلام دارد درون و فطرت انسان‌ها را تسخیر می‌کند، گفت: موضع آن‌ها در برابر تسلیحات ما بهانه است و از نفوذ اسلام نگران هستند.

وی اضافه کرد: البته اگر نبود تسلیحات دفاعی ما قطعاً ما را از ذلیل‌ترین کشورها می‌کردند؛ باید خود را به قوی‌ترین سلاح‌ها مجهز کنیم برای دفاع و در این مسیر با احدی مذاکره نخواهیم کرد.

میردامادی در ادامه بیان داشت: ایجاد داعش، نسل‌کشی در میانمار، کشتار مسلمان در یمن و بسیاری از موارد دیگر که توسط امریکا و صهیونیسم انجام شده و به اصطلاح خادمین حرمین مکه و مدینه هم در آن دخیل هستند؛ در راستای توقف نفوذ اسلام واقعی است.

وی با بیان این‌که طبق قرآن هر آنچه دشمنان برای نابودی اسلام و نسل‌کشی مسلمان انجام دهند، راه به جایی نخواهند برد، تاکید کرد: طبق وعده قطعی الهی وارثان این زمین مسلمانان و بندگان صالح خداوند خواهند بود.

امام‌جمعه موقت اصفهان مردم و مسؤولان را شریک غم و مشکلات کشاورزان دانست و بیان داشت: حق کشاورزان سال‌هاست غصب شده و با تصمیمات غلط برخی مسؤولان در گذشته این مشکلات سال‌ها ادامه‌دار بوده است.

وی اضافه کرد: باید توجه داشت که اعتراضات سال‌های اخیر نسبت به بی‌عدالتی منجر به نتیجه نبوده و امسال تلاش‌های همه مسؤولان در این راستاست که با تصمیماتی جدی این مشکل برای همیشه حل شود و مقطعی نباشد.

میردامادی با بیان اینکه مسؤولان عالی استان در روزهای اخیر تلاش مستمری برای حل مشکل داشته‌اند، تصریح کرد: جدای از لزوم حل مشکلات ناشی از بی‌عدالتی لازم است کشاورزان عزیز با صبر بیشتر و نظاره تلاش همه دستگاه‌ها از خدا نیز برای نزول باران و حل مشکل درخواست داشته باشید و کار را به او بسپاریم.

وی در ادامه اضافه کرد: آغاز سال ۹۷ مصادف با روز شهادت امام هادی (ع) است که لازم است که احترام این روز رعایت شود؛ باید در ایام نوروز از فرصت‌ها استفاده شده و از اشتباهات درس گرفت.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به یکی از فرصت‌های نوروز گفت: پاک کردن قلوب و مال یکی از فرصت‌ها برای تزکیه در نوروز است تا در کنار پاک شدن منزل، قلب و مال و عملمان هم پاک شود.

وی با اشاره به نبایدهای نوروز تصریح کرد: در نوروز باید طوری عمل کنیم که حرمت ارزش‌ها رعایت شود و به آن‌ها توجه ویژه داشته باشیم.

میردامادی با اشاره به دیدار دیروز رهبر انقلاب با اعضای خبرگان رهبری بیان داشت: این نکته مهمی است که ایشان به حرکت جدید در کشور بر پایه تلاش جوانان اشاره داشتند و نسبت به آینده امید دادند که شرایط کشور علی‌رغم مشکلات بسیار بهتر از وضع فعلی خواهد بود.

وی در رابطه با موضوع مقابله دشمن با حجاب نیز گفت: طبق فرموده رهبر انقلاب باید از همراهی خواص با توطئه دشمن در حوزه حرام اجتماعی احساس نگرانی کرد؛ فلان خانم مسوول ادعا دارد که در ایران حقوق بشر گاهی رعایت نشده اما کشتارها و تجاوزها در ایالات متحده را نمی‌بینند.

امام‌جمعه موقت اصفهان در پایان تأکید کرد: باید برخی خجالت بکشند که حرف‌هایی می‌زنند که از حنجره انگلیسی‌ها و صهیونیسم‌ها بیرون می‌آید؛ باید نسبت به نقشه‌ها در مسیر توقف انقلاب اسلامی حساسیت بیشتری داشته باشیم.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.