سرویس: اجتماعی 13:57 - جمعه 25 اسفند 1396

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان:

تردیدی در به حق بودن مطالبه کشاورزان نیست/افزایش 100 درصدی جرائم فضای مجازی

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: احدی از مسؤولان استان در بخش‌های مختلف سر سوزنی در به حق بودن مطالبه کشاورزان تردید ندارد اما حل شدن این مشکل نیاز به زمان و تدابیر علمی و اجرایی دارد.

به گزارش اصفهان شرق، حسین حسین‌زاده ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: قدردان زحمت کشاورزان و مردم سخت‌کوشی هستیم که تاریخ اصفهان به تلاش‌ها و دلاوری‌های آن‌ها گواهی می‌دهد.

وی افزود: رشادت‌های کشاورزان غیور اصفهان در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس حماسه‌ای بی‌بدیل است که بر همگان روشن است، بر اساس تدابیر سلسله مراتب فرماندهی حامی کشاورزان شرق و غرب اصفهان هستیم و در حوادث اخیر نیز بر همین منوال بوده است.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در واکنش به شعارهای کشاورزان حاضر در نماز جمعه بیان داشت: همه مسؤولان استان بر این امر صحه می‌گذارند که جاری شدن زاینده‌رود حق مسلم همه مردم اصفهان است.

وی افزود: یکی از وضعیت‌های خاص ما مدیریت بحران انتظامی حوزه آب را داریم که ناشی از تغییرات اقلیمی و کاهش ۵۰ درصدی نزولات آسمانی بوده و باید برای حل این معضل تدابیر مناسبی اتخاذ کرد.

حسین‌زاده بحث حضور کشاورزان در نماز جمعه و مطالبه حق خود در این فضا را کاری ارزشمند دانست و گفت: امام‌جمعه اصفهان صدای کشاورزان را شنیده و به جد در سطح کشور پیگیر این مطالبه است.

وی افزود: لزوم حفظ آرامش و مدیریت تجمعات لازم است مانع از سوءاستفاده معاندین از این خواسته به حق کشاورزان شد؛ مدیران عالی استان نیز به جد پیگیر حل و فصل این موضوع هستند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در گزارشی از اقدامات اخیر پلیس تصریح کرد: احدی از مسؤولان استان در بخش‌های مختلف سر سوزنی در به حق بودن مطالبه کشاورزان تردید ندارد اما حل شدن این مشکل نیاز به زمان و تدابیر علمی و اجرایی دارد.

وی اضافه کرد: امروز فرزندان مردم در نیروی انتظامی فعال‌تر از همیشه هستند و برای نمونه در سال جاری ۲۹ تن مواد مخدر قبل از رسیدن به شهر با تلاش‌های انتظامی و پشتیبانی مردم کشف شد.

حسین‌زاده در ادامه گفت: در باب مقابله و برخورد با ناامن‌کنندگان شهر و سارقان بیش از ۷۵ درصد اموال سرقتی به صاحبان آن بازگرداننده شده است.

وی با اشاره به رشادت‌های مردم اصفهان در طول تاریخ اظهار کرد: مردم دنیا علاوه بر ویژگی‌های تاریخی اصفهان به شجاعت و دلیری و سخت‌کوشی مردم این استان گواهی می‌دهند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در حوزه فضای مجازی نیز تصریح کرد: جرائم فضای مجازی طبق گزارش پلیس فتای استان ۱۰۰ درصد افزایش یافته و فرزندان و زنان و خانواده‌های اصفهانی اگر از سواد رسانه‌ای برخوردار نباشند به دام‌های مجرمانه می‌افتند؛ در این فضا نیاز جدی به سواد رسانه‌ای داریم تا دشمنان مردم با استفاده از حربه‌های مختلف فرهنگی دینی، قرآنی و شیعی مردم را خدشه‌دار نکنند.

وی افزود: در سال ۹۶ حدود ۹۵۰ نفر از مردم استان در رده سنی ۱۵ تا ۶۵ سالگی را در تصادفات از دست داده‌ایم؛ بیش از ۵۵ درصد این کشته‌ها ناشی از تصادف موتورسیکلت‌سوارها بوده که در برنامه‌های سال آینده در تلاشیم کشته‌های تصادفات را به حداقل برسانیم.

حسین‌زاده با بیان اینکه اگر کشاورزان نهادهای انتظامی و مسؤولان را در کنار خود داشته باشند شاید بتوان معضل کاهش نزولات و افزایش خشکسالی را حل کرد، تاکید کرد: اگر از اصفهان چند صدا بلند نشود قطعاً مسؤولان کشوری برای حل معضل آب اصفهان تدابیر جدی خواهند اندیشید.

وی اضافه کرد: چندصدایی مشکلات را افزایش می‌دهد و نخواهیم توانست این مشکل پیچیده را حل و فصل کرد؛ عمده این تلاش‌ها به این خاطر است که مشکل زندگی کشاورزان حل شده و خواسته آنان برطرف شود.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان در پایان گفت: لازم است زمان بدهیم تا تلاش‌های جدی انجام شده در این مسیر به نتیجه برسد و ثمربخشی آن برای جاری شدن آب در کشت‌های آتی میسر شده و معضل آب در اصفهان و چند استان دیگر کشور حل شود.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.