سرویس: اخبار شهرستان 12:50 - جمعه 25 اسفند 1396

امام جمعه شهر اژیه:

مسئولان در شنیدن صدای اعتراض آرام کشاورزان کوتاهی کردند/ مردم شرق اصفهان، اجازه نخواهند داد اعتراض به حقشان دستخوش انحراف ضد انقلاب شود

حجت الاسلام حجتی فرد امام جمعه شهر اژیه گفت: مسئولان همان زمانی که صدای اعتراض آرام کشاورزان را شنیدند باید اقدامات کارشناسی در بحث پرداخت هزینه نکشت و خسارت خشکسالی را انجام می دادند و این مهم را به روزهای پایانی سال نمی انداختند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه نماز جمعه این هفته با اشاره به توصیه های اخلاقی پیرامون گذشتن عمر اظهار کرد: گذر عمر در ورطه زمان و به دست آوردن توشه های مورد نیاز برای عبور از گردنه های هولناک روز قیامت است.

امام جمعه شهر اژیه با بیان حدیثی از حضرت علی(ع) افزود: تفکر در اعمال و گفتار سال گذشته به جهت اصلاح امور و دستیابی به اعمال و گفتار خوب است و باید مد نظر مردم قرار گیرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن روزهای پایانی سال و توجه به مستمندان و علی الخصوص زلزله زدگان غرب کشور، گفت: فقرا را در مال خود شریک کرده و دست آنها را بگیریم و امروز به وضوح با توجه به مشکلات کشور، می بینیم که عده ای واقعا در تنگنا هستند.

امام جمعه با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب، هر ساله نسبت به دغدغه مندی در مسائل اقتصادی شعار سال را نامگذاری می کنند، تصریح کرد: مسئولان به مشکلات منطقه شرق رسیدگی نکردند و دیدیم که شعار رهبر معظم انقلاب در بحث تولید و اشتغال در این منطقه به طور کامل عملی نشده است.

وی با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی در مدیریت صحیح و استفاده درست از ظرفیت های موجود خلاصه می شود، گفت: در بحث خشکسالی و مدیریت صحیح توزیع عادلانه آب و احقاق حق حقابه داران شرق اصفهان مدیریت صحیح صورت نگرفته است.

حجت الاسلام حجتی فرد افزود: عدم مدیریت صحیح در بحث توزیع آب از یک سو و عدم حمایت از تولید و اشتغال کشاورزان در بحث حمایت از کشاورزان در مورد شیوه های جدید آبیاری به طرق مختلف و گلخانه از سویی دیگر، تولیدات کشاورزی در این منطقه را دچار ضرر و خسران کرده و مطمئنا آثار این مطلب در صنعت غذایی کشور نمایان خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشاورزان آسیب جدی از خشکسالی دیدند، خاطرنشان کرد: فشار اقتصادی و امرار معاش به کشاورزان سبب ایجاد رفتارها و اتفاقات ناخوشایند در منطقه شد و متاسفانه محلی برای عناصر خود فروش و ساختار شکن فراهم آمد.

امام جمعه شهر اژیه بیان کرد: مسئولان همان زمانی که صدای اعتراض آرام کشاورزان را شنیدند باید اقدامات کارشناسی در بحث پرداخت هزینه نکشت و خسارت خشکسالی را انجام می دادند و این مهم را به روزهای پایانی سال نمی انداختند و مردم چه حقابه داشته باشند و چه هیچ حقی در آب نداشته باشند در بحث امرار معاش باید مد نظر دولت باشند.

وی با اشاره به اینکه دشمن به جمع اعتراض ها وارد می شود تا چهره کشاورزان را تخریب کند، گفت: ایجاد شدن فضای غبار به دلیل کم کاری مسئولان سبب شد تا عده ای از خدا بیخبر و هنجار شکن در صف کشاورزان رخنه کنند و سعی در انحراف مسیر اعتراض به حق کشاورزان داشته باشند ولی مردمان انقلابی ولایی این منطقه با درایت لازم اجازه نخواهند داد اعتراض به حقشان دستخوش انحراف عده ای ضد انقلاب و منافق و مهره های سر سپرده اجانب گردد.

حامی اصلی کشاورزان در اژیه افزود: مسئولان باید در اسرع وقت مشکلات کشاورزان را در بحث پرداخت خسارت و حمایت در مورد تولیدات کشاورزان انجام دهند.

وی بیان کرد: سیاست ایران هراسی و دشمنی با ملت بزرگ ایران در بحث عزل تیلرسون وزیرامور خارجه آمریکا و ادامه سیاست های خصمانه علیه ایران نشانه ضعف و حقارت رئیس جمهور تازه به دوران رسیده آمریکا است و ملت بزرگ ایران با وجود تمامی مشکلات هیچگاه از آرمان های امام راحل و شهدا دست برنمی دارند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.