سرویس: اجتماعی 10:45 - جمعه 25 اسفند 1396

مدیر شیلات اصفهان شرایط نگهداری از ماهی قرمز را تشریح کرد

فوقی: بیشترین ماهی زینتی در اصفهان تولید می‌شود/ از مراکز معتبر ماهی قرمز بخرید

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: اصفهان با تولید بیش از 66 میلیون قطعه ماهیان زینتی رتبه نخست کشوری را دارا بوده و در حال حاضر حدود یک‌سوم ماهیان زینتی کشور در این استان تولید می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، مجتبی فوقی اظهار کرد: استان اصفهان با تولید بیش از 66 میلیون قطعه ماهیان زینتی رتبه نخست کشوری را دارا بوده و در حال حاضر حدود یک‌سوم ماهیان زینتی کشور در این استان تولید می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از هفت‌صد واحد تولیدی در شهرستان‌های استان به این فعالیت اشتغال داشته و زمینه اشتغال‌زایی برای حدود دو هزار و یک‌صد نفر ایجاد شده است.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در ادامه با اشاره به فلسفه وجود ماهی قرمز در سفره هفت‌سین عنوان کرد: ماهی قرمز نماد و نشانه مهر، شادی، سر زندگی و برکت است.

وی در ادامه با اشاره به برخی توصیه‌ها برای نگهداری ماهی قرمز، اضافه کرد: مردم ماهی قرمز مورد نیاز خود را از فروشگاه‌های معتبر که در طول سال مبادرت به فروش ماهیان زینتی (آکواریومی) می‌کنند، تأمین نمایند.

فوقی اعلام کرد: تعداد ماهی قرمزی که برای سفره‌های هفت‌سین خریداری می‌شود باید با حجم ظرف نگهداری مطابقت داشته باشد، هر قطعه ماهی تقریباً به یک لیتر آب نیاز دارد، آب داخل تنگ‌ها دو نوبت در هفته تعویض شود.

وی عنوان کرد: آبی که جهت نگهداری ماهیان از آن‌ها استفاده می‌شود، باید از شرایط بهداشتی مناسبی برخوردار باشد و در صورتی که از آب شهر استفاده می‌شود حتماً قبل از وارد کردن آن در ظروف ماهی، حتماً آب را 48 ساعت ذخیره و با شرایط بهداشتی نگهداری شود تا کاملاً “کلرزدایی” در آ ن انجام گیرد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: از قرار دادن ظروف ماهی در مقابل نور خورشید و مجاور وسایل گرمایشی خودداری شود.

وی با اعلام اینکه تاکنون هیچ بیماری مشترکی بین ماهیان زینتی و انسان گزارش نشده است و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست، بیان کرد: البته لازم است مواردی رعایت شوند لذا در صورتی که شخصی سابقه حساسیت پوستی دارد، در زمان لمس کردن ماهیان به منظور تعویض آب حتماً از دستکش‌های یک بار مصرف استفاده نماید، از لمس کردن و تماس ماهیان با دست کودکان خودداری شود و مردم بعد از ایام نوروز، اگر شرایط نگهداری ماهیان قرمز را ندارند، به منظور بقای زیست ماهیان حتماً آن‌ها را به افرادی که توانایی نگهداری بهتری دارند، هدیه بدهند.

انتهای پیام/فارس

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.