سرویس: اجتماعی 09:30 - جمعه 25 اسفند 1396

استقبال مردم از طرح مشاوره فعال

جلوگیری از جدایی 11 هزار زوج در آستانه طلاق

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: با تلاش کارشناسان مرکز مشاوره و مددکاری آرامش این معاونت ، اختلافات 11 هزار زوج که در آستانه جدایی بودند به صلح و سازش مبدل شد.

به گزارش اصفهان شرق، جهانگیر کریمی اظهار کرد: در سال 96 معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان تلاش کرد تا با ارائه برنامه‌های آموزشی و آگاه‌سازی مردم، نقش مؤثری در پیشگیری از جرایم و آسیب‌های اجتماعی در جامعه ایفا کند.

وی افزود: در سال 96 نزدیک به 30 هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای مرکز مشاوره آرامش این معاونت و واحدهای مشاوره و مددکاری مستقر در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها به صورت رایگان بهره‌مند شدند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان همچنین بیان داشت: بیشترین علت مراجعه افراد به این واحدها، اختلافات خانوادگی بوده که 22 هزار نفر آنان در آستانه طلاق قرار داشتند و کارشناسان خبره واحدهای مشاوره پلیس استان توانستند با استفاده از تکنیک‌های خاص مشاوره‌ای، صلح و سازش را به این خانواده‌ها هدیه کنند.

*استقبال مردم از طرح مشاوره فعال

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بر اساس ارزیابی‌های صورت‌گرفته، مرکز مشاوره آرامش این معاونت، در بین مراکز مشاوره پلیس سراسر کشور توانست رتبه اول را در شاخص‌های تعیین شده کسب کند.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: از جمله اقدامات دیگر مرکز مشاوره آرامش می‌توان به برگزاری دو کارگاه آموزشی با موضوع «مجسمه‌سازی روانی» و «باج‌گیری عاطفی» و برگزاری چهار کنفرانس فصلی با موضوعات «خیانت زناشویی»، «راهکارهای راه حل محور»، «کنترل اضطراب و استرس» و «مهارت‌های فردی» و همچنین اجرای طرح مشاوره فعال در سطح مدارس، مساجد و مراکز فرهنگی و تفریحی اشاره کرد که با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شده است.

وی همچنین اذعان داشت: در سال 96 با همکاری شهرداری اصفهان، کارشناسان مشاوره و مددکاری مجرب مشاوره پلیس هر ماه یک مشاوره گروهی در فرهنگسرای همایی اصفهان برای خانواده‌های در معرض آسیب برگزار کردند که این برنامه در سال 97 نیز تداوم خواهد داشت.

کریمی ادامه داد: علاوه بر این، بیش از چهار هزار نسخه بروشور، گاهنامه، کتابچه‌های آموزشی با موضوع مسائل خانوادگی و روانشناختی تهیه و در بین مراجعان توزیع شده است.

*خدمات ویژه مرکز مشاوره آرامش در ایام نوروز

وی همچنین بیان داشت: در ایام نوروز 97 مرکز مشاوره آرامش این معاونت و تمامی واحدهای مشاوره و مددکاری کلانتری‌ها به صورت مضاعف آماده ارائه خدمات مشاوره‌ای رایگان به شهروندان و مسافران در زمینه‌های فردی، روانی، خانوادگی، تحصیلی، انتظامی، حقوقی، روانشناختی، روانسنجی و مددکاری است.

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان اصفهان اضافه کرد: شهروندان و مسافران نوروزی در ایام نوروز حتی روزهای تعطیل از ساعت 8 صبح الی 14 بعد از ظهر می‌توانند به منظور بهره‌مندی از خدمات مرکز مشاوره آرامش به این معاونت اجتماعی پلیس استان واقع در میدان امام(ره) بالاتر از مسجد شیخ لطف‌الله مراجعه کرده و یا با شماره تلفن 2183030 تماس حاصل کنند.

*راه‌اندازی کانال تخصصی صدای پای آرامش

وی در پایان ابراز کرد: به منظور خدمات‌رسانی بیشتر و بهتر به شهروندان و پاسخگویی به نیازهای مشاوره‌ای مردم، کانال تخصصی صدای پای آرامش در طرح مشاوره فعالبه آدرس @sedae_paye_aramesh راه‌اندازی شده است که شهروندان می‌توانند با عضویت در آن، از مطالب آموزشی و مشاوره‌ای بهره‌مند شوند و پاسخ‌های لازم در خصوص سؤالات خود را دریافت کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.