سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 17:06 - پنجشنبه 24 اسفند 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس:

حق آبه کشاورزان در سال 97 محفوظ می ماند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت:با برنامه ریزی های صورت گرفته حق آبه ی کشاورزان شرق اصفهان در سال 97 محفوظ می ماند.

به گزارش اصفهان شرق، حیدرعلی عابدی در رابطه با نشست مشترک نمایندگان اصفهان با رییس مجلس شورای اسلامی  گفت: در این جلسه وزیر نیرو، استاندار اصفهان، نمایندگان صنف کشاورزان و نمایندگان مردم اصفهان به ترتیب صحبت کردند و جمع بندی این جلسه به این ترتیب بود که برنامه بلند مدتی برای احقاق حقوق کشاورزان واجرای مصوبات شورایعالی آب تدوین شود. قرار شد وزیر نیرو جدول زمانبندی را تا دو ماه دیگر ابلاغ کند.

وی تأکید کرد: نکته دیگری که در این جلسه پیرامون آن بحث شد پرداخت خسارت های نکشت بود و مقرر شد که  استاندار برنامه ریزی‌هایی داشته باشد که این خسارت تا قبل از عید به دست کشاورزان برسد.

عابدی افزود: در ارتباط با مشکلات سال آینده نیز قرار شد پیش بینی هایی صورت بگیرد که برای پاییز سال ۹۷، حق آبه کشاورزان شرق اصفهان محفوظ بماند تا بتوانند حداقل سال آینده کشت پاییزه داشته باشند.

نماینده مردم اصفهان در رابطه با ارزیابی‌اش از دستاوردهای این جلسه گفت: اگر به موضوع به صورت فرایندی نگاه کنیم، بدین معنا که باید از جایی شروع شود و بعد از آن به نقطه دیگری برسد تا نتیجه بدهد، جلسه مشترک با رییس مجلس و وزیر نیرو مثبت بود و این فرایند به خوبی در حال انجام است.

وی افزود: اما نکته حائز اهمیت در رابطه با این جلسه این بود که استاندار و وزیر نیروی جدید به طور کامل در جریان مشکل کم آبی در اصفهان قرار گرفتند و آقای لاریجانی، رییس مجلس هم متوجه مشکلی شد که برای این منطقه پیش آمده شده است. بنابراین قرار شد تا رسیدن به نتایج قطعی، کارهای کارشناسی دقیق تری انجام شود.

نماینده مردم اصفهان گفت: خوشبختانه اعتراضات نمایندگان استان اصفهان و همچنین اعتراضات کشاورزان شرق اصفهان باعث شد وزیر نیرو و دولت به فکر بیافتند و «کارگروه ملی سازگاری باکم آبی» را تضمین کنند و در حال حاضر این کارگروه در حال کار است و به مسائل کم آبی رسیدگی می کند. مشابه این کارگروه در سطح استان نیز با عنوان «کارگروه سازگاری باکم آبی استان اصفهان» فعال است و در تمام این کارگروهها مسیری طی می شود که در نهایت به نتیجه مطلوب برسیم.

عابدی تصریح کرد: البته باید به این نکته هم توجه داشت که مشکل عمده واساسی که امسال نسبت به سالهای گذشته وجود دارد، کاهش بارندگی در سر شاخه های زاینده رود به میزان ۵۰ درصد است، اما درمجموع اگر این کارگروه فعال و زمانبندی داده شود، نشست با لاریجانی دستاوردهای ملموس وخوبی خواهد داشت.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.