اصفهان شرق

۹۵ درصد مردم استان اصفهان در بلندمدت درگیر خشکسالی هستند

کدخبر: 163314
1396/12/24 در ساعت 15:11

به گزارش اصفهان شرق، مجید بیجندی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران و رسانه‌های گروهی با اشاره به بارش‌های سال جاری اظهار داشت: امروزه شرایط استان، کشور و قسمت بزرگی از دنیا به گونه‌ای است که مردم، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان را درگیر مباحث مهمی کرده؛ این در حالی است که در استان به خوبی چهره شدید جبر طبیعت را مشاهده می‌کنیم هرچند که این اتفاقات مقدرات خداوند است.

وی افزود: استان اصفهان در درصد تغییر بارش از نخستین روز مهر تا 20 اسفند 1396 در مدت مشابه خود نسبت به سال گذشته با کمبود بارش مواجه بوده و در سال جاری در رتبه ششم کم‌بارشی قرار گرفته است. در حوزه بارش بلندمدت نیز با وضعیت نامناسبی روبه‌رو هستیم، از این رو در رتبه 5 دریافت بارش قرار گرفته و در این زمینه با درصد 68.7- در همسایگی کهگیلویه و بویر احمد و خراسان جنوبی قرار گرفته‌ایم.

مدیرکل هواشناسی استان اصفهان پیرامون وضعیت دمای استان تصریح کرد: تا بهمن‌ماه سال جاری در دوره بلندمدت شاهد افزایش دما در کنار کم‌بارشی در اکثر شهرستان‌های استان اصفهان بوده‌ایم، این در حالی است که در مقایسه دما در ایستگاه‌های مختلف در بهمن‌ماه سال جاری، در شرق اصفهان دمای 25 درجه سانتی‌گراد به عنوان حداکثر دما در طول روز به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: استان اصفهان 21 سال از ترسالی به دور بوده است، از این‌رو قریب به اتفاق استان به استثنای لکه‌ای در مرکز اصفهان درگیر خششکسالی هستند که در دوره یکساله آن لکه نیز از حالت نرمال خارج شده و همه استان درگیر خشکسالی می‌شود.

بیجندی خاطرنشان کرد: قریب به 97 درصد استان درگیر طبقات مختلف خشکسالی بوده و تنها 3 درصد از استان در دوره بلندمدت وضعیت نرمالی را در پیش‌رو دارند، این در حالی است که 95 درصد مردم استان اصفهان در دوره بلندمدت درگیر خشکسالی هستند.

وی پیرامون خدمات ویژه هواشناسی استان به مسافرین نوروزی بیان کرد: راه‌اندازی تهک گردشگری و توریسم در سطح استان، راه‌اندازی کشیک‌های نوروزی در مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان و ارایه پیش‌بینی وضعیت هوای مسیر مرکز استان اصفهان با مراکز استان‌های همجوار از جمله اقدامات هواشناسی استان در ستاد هماهنگی خدمات سفر است.

انتهای پیام/تسنیم