سرویس: تولیدی » خبر پوششی 11:45 - دوشنبه 18 فروردین 1393

حجت‌الاسلام هاشمی در دوره تخصص آموزشی مداحی در بخش بن رود

نهضت عاشورا را در قالب هنر به مخاطبان عرضه کنید

مسئول اداره سازمان و تبلیغات اسلامی بخش بن رود گفت: مداحان با صوت زیبای خود و با بصیرت و معرفت، نهضت عاشورا را در قالب هنر به مخاطبان عرضه می‌کنند که داشتن آگاهی مانع از ورود برخی از انحرافات به جامعه مداحی می‌شود.

به گزارش خبرنگار اصفهان شرق از ورزنه: برگزاری دوره تخصص آموزشی مداحی به همت اداره سازمان و تبلیغات اسلامی بخش بن رود در سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش بخش با حضور 50نفر برگزار گردید.

حجت الاسلام حسینی استاد حوزه و دانشگاه در جلسه برگزاری دوره تخصصی آموزشی مداحی اظهار داشت: مداحان نقش مهمی در توسعه فرهنگ اصیل اسلامی بر عهده دارند و برای مداحان امری مهم است که موجبات رفع نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت می‌شود.

Vater-Mark4

وی با اشاره به کیفیت این دوره از آموزش مداحی ابراز داشت: این دوره تخصص آموزش مداحی به مدت دو ماه برگزار و تعداد 50 نفر از علاقه‌مندان با روش‌های صحیح مداحی آشنا می‌شوند.

حجت الاسلام حسینی استاد حوزه و دانشگاه گفت: ارتقاء سطح کمی و کیفی مداحان شهرستان، آموزش صحیح مداحی و ترویج فرهنگ مداحی از محورهای برگزاری این دوره آموزشی است.

وی به استحکام باورهای دینی در این میان اشاره و تصریح نمود: به واسطه مداحی دل‌های مومنین متوجه اهل بیت(ع)می‌شود، عشق‌ها و احساس‌ها برانگیخته و از این رهگذر پایه‌های اعتقادات دینی و باورهای مردم استحکام می‌یابد و پیوند معنوی و عاطفی شیعیان با خاندان عصمت و طهارت قوی‌تر و عمیق‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام هاشمی مسئول اداره سازمان و تبلیغات اسلامی بخش بن رود در راستای این مراسم خاطرنشان کرد: مداح و ذاکر اهل بیت(ع)، باید به اهمیت مداحی آگاهی و باور داشته باشد و بداند که شجره‌نامه آنان به کمیل‌ها و دعبل‌ها می‌رسد و اگر بخواهند مشمول دعای ائمه اطهار(ع) باشند، باید شایستگی فکری، خطی و اخلاقی آن را در خویش فراهم آورند.

Vater-Mark2

مسئول اداره سازمان و تبلیغات اسلامی بخش بن رود گفت: مداحان با صوت زیبای خود و با بصیرت و معرفت، نهضت عاشورا را در قالب هنر به مخاطبان عرضه می‌کنند و با داشتن آگاهی مانع از ورود برخی از انحرافات به جامعه مداحی می‌شود.

وی با اشاره به موضوعات مختلف مطرح شده در این کلاس ها، ابراز کرد: آموزش ادعیه، تاریخ تشیع، سبک زندگی، نغمات آوازی، مختل خوانی، اصول و فنون مداحی، سبک های سینه زنی و آئین روضه خوانی از مهمترین موضوعاتی است که در این کلاس ها ارائه خواهد شد و هدف از برگزاری این دوره آموزشی را ارتقاء سطح معلومات تخصصی و بالابردن سطح کیفی، علمی و دینی مداحان عنوان کرد.

Vater-Mark3 Vater-Mark1

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.