سرویس: اخبار شهرستان 14:20 - چهارشنبه 23 اسفند 1396

امام جمعه شهر ورزنه خبر داد:

پرداخت 450 میلیارد تومان خسارت کشاورزان در سال آینده/ شخصا پیگیر وعده معاون استاندار اصفهان خواهم بود

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه ورزنه گفت: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان قول پرداخت 450 میلیارد خسارت کشاورزان اصفهانی را در جلسات استانی داد.

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به نتایج جلسات برگزار شده در سطح استان، اظهار کرد: مسئولان بخش به مشکلات کشاورزان واقف هستند و می دانند که خسارت چند صد هزاری در برابر خسارت های وارده به کشاورزان بسیار ناچیز است ولی به دلیل مصادف شدن با روزهای پایانی سال و بسته شدن بودجه، راه حل ابتدایی پرداخت همان کمک معیشتی به کشاورزان عزیز است.

امام جمعه شهر ورزنه افزود: پرداخت 40 میلیارد تومان کمک معیشتی به کشاورزان، یک کار فوریتی در  اصفهان است و این را می رساند که مسئولان نیز دغدغه معیشت و مشکلات مردم را دارند.

وی تصریح کرد: مبلغ واریز قبل از عید به حساب کشاورزان بر اساس دفترچه کشاورزی انجام می شود ولی به هیچ وجه مانع از پیگیری های بعدی نخواهد شد.

حجت الاسلام شامحمدی با اشاره به وعده محمدعلی شجاعی معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری اصفهان، در رابطه با پرداخت خسارت واقعی در سال 97 گفت: طبق قولی که معاون استاندار اصفهان در جلسه اخیر دادند، مقرر شد مبلغ 450 میلیارد تومان به صورت مصوبه از دولت برای کشاورزان اصفهانی دریافت شود و کشاورز بتواند به بخشی از حق خود برسد.

وی با بیان اینکه می دانیم حقابه، اصلی ترین مطالبه کشاورز شرق اصفهان است، اذعان کرد: قطعا همه می دانند که حقابه حق قانونی و شرعی کشاورزان بوده و هیچ مبلغی جای آن را نمی گیرد ولی امروز که آبی برای کشت و کار نیست، پرداخت حق نکشت واقعی در اولویت خواهد بود.

امام جمعه ورزنه با اشاره به اینکه مسئولان باید پیگیر مبلغ گفته شده باشند، افزود: محل تامین 450 میلیارد تومان از صنایع اصفهان و دیگر مواردی است که از آب زاینده رود برداشت می کنند و نباید به سادگی از آن گذشت زیرا کشاورز امروز به وعده داده شده از سوی مسئولان امید بسته است.

وی از دیگر وعده های استانی به کشاورزان گفت و خاطرنشان کرد: هدایت و واگزاری پساب به زاینده رود از دیگر قول های داده شده به کشاورزان است که پیگیر آن خواهیم بود.

حجت الاسلام شامحمدی با بیان اینکه شخصا پیگیر وعده های معاون استاندار اصفهان هستم، تاکید کرد: مسئولان بخش و معتمدین کشاورزی در جلسات حضور داشتند و همه پیگیر وعده هایی که داده شد، هستیم.

وی با تشکر از خویشتنداری کشاورزان گفت: کشاورزان هوشیارند و اجازه ندادند که عده ای نفوذی به جمعشان بیاید و مسئولان نیز باید به مطالبه کشاورز بها داده و او را تنها نگذارند و به موقع قبل از به وجود آمدن بحران به داد کشاورز برسند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.