سرویس: اخبار شهرستان 11:31 - چهارشنبه 23 اسفند 1396

امام جمعه شهر اژیه:

مسئولان قبل از ایجاد بحران به مشکلات شرق اصفهان رسیدگی کنند/ سرعت بیکاری جوانان با تداوم خشکسالی بالا گرفت

حجت الاسلام حجتی فرد امام جمعه شهر اژیه گفت: خشکی زراعت، کشاورزان بسیاری را بیکار کرد که به دلیل سن بالای 50 سال قادر به ورود به مشاغل دیگری نیستند.

حجت الاسلام امیر حجتی فرد در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به مشکلاتی که دامن کشاورزان شرق اصفهان را گرفته، اظهار کرد: مشکلات کشاورزان یکی دوتا نیست و مسئولان باید مدیریتی صحیح بر حقابه داشته باشند تا کشاورز از حقابه شرعی خودش بی بهره نباشد و در حال حاضر خسارتی که هفته قبل وعده آن را دادند، پرداخت کنند.

امام جمعه شهر اژیه افزود:‌ توزیع عادلانه آب چیزی نیست که نتوان رعایت کرد و در این خصوص مسئولان باید وارد عمل شوند تا حداقل باری از دوش کشاورز برداشته شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ شغل جایگزین برای کشاورزان وجود ندارد، گفت: متاسفانه با خشکی زراعت، کشاورزان بسیاری بیکار شدند که به دلیل سن بالای 50 سال قادر به ورود به مشاغل دیگری نیستند و امروز حتی برای جوانان کشاورز نیز شغلی در نظر گرفته نشده است.

حجت الاسلام حجتی فرد اذعان کرد: مسئولان سال هاست خشکسالی را دیده اند ولی هنوز شغلی مناسب به عنوان کمکی به کشاورزان به مناطق آسیب دیده شرق اصفهان در نظر نگرفته اند که این خود باید تحت بررسی جدی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: وجود کارخانه هایی نظیر پروفیل، صنایع مکمل فولاد و ذوب آهن در شرق اصفهان می تواند در ایجاد درآمد برای جوانان بیکار شرق اصفهان به بار آورد و این در حالی است که دغدغه امرار معاش مردم منطقه به ویژه کشاورزان باید حل شود.

امام جمعه با اشاره به هوشیاری و بصیرت بالای کشاورزان منطقه اظهار کرد: مسئولان باید قبل از ایجاد بحران در شرق اصفهان به صدای کشاورزان گوش دهند زیرا در شرایط تشنج، عده ای فرصت طلب به جمع آمده و قصد دارند چهره کشاورزان را خدشه دارد کنند ولی به لطف خدا کشاورزان بصیرتر از این حرفها هستند.

انتهای پیام/ اصفهان شرق

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.