سرویس: اقتصادی » کشاورزی و دامپروری 16:14 - چهارشنبه 23 اسفند 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس

تغییر الگوی کشت راهکار رفع مشکلات کشاورزی اصفهان است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: مشکلات کشاورزی اصفهان با اصلاح الگوی کشت حل شدنی است.

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر در پاسخ به اینکه برنامه بلند مدت برای رفع مشکلات کشاورزی چیست؟ اظهار کرد: مهم ترین چالش درمورد کشاورزی تامین آب است و تا زمانی که چالش آب رفع نشود مشکلات دیگر این صنف مد نظر قرار نمی گیرد.

وی افزود: ضمانت خرید محصولات، تعرفه های وارداتی، سموم دفع آفات و … از جمله مسائل و مشکلات کشاورزان است اما باید در شهری مانند اصفهان که به کمبود آب دچار است الگوی کشت تغییر یابد، به عنوان مثال باید به سمت کشت های گلخانه ای روی آورد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس ادامه داد: بسته به نوع محیط اقلیمی هر شهری باید از روش های نوین آبیاری، شیوه های نوین کاشت و سایر روش های نوین کشاورزی استفاده کند، به عنوان مثال برخی مناطق دانه های روغنی کاشت می شود و برخی مناطق گیاهانی با نیاز کم به آب و در برخی مناطق به کشت های گلخانه ای توجه می کنند.

فولادگر در پاسخ به اینکه آیا بهتر نیست دلایل عدم بارش بررسی شود تا با رفع آنها چرخه طبیعی بارش و کشت به گردش درآید؟ گفت: این مسائل محیط زیستی است و باید بررسی شود چرا ابرها بارور نیستند و وضعیت میزان گازهای گلخانه ای نیز مورد سنجش و بررسی قرار گیرد. در این باره یکسری “برآورد” هایی صورت گرفته است، بسیاری از مناطق کشور بارش خوبی دارد اما متوسط بارش کل کشور نسبت به ۵۰ سال قبل، کم است. حتی این رقم نسبت به متوسط بارش سایر کشورها نیز کمتر است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس تاکید کرد: بخشی از موضوع عدم بارش اقلیمی و بخشی مربوط به منطقه است، البته گازهای گلخانه ای هم نقش موثری در عدم بارش دارد و این موضوع با صنعتی شدن جوامع شدت گرفت تا جایی که خود کشورهای غربی هم با این چالش مواجه هستند و باعث شده تا برای جلوگیری از روند این آلودگی هایی پیمانی مانند “کیوتو” منعقد شود.

انتهای پیام/ایمنا

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.