اصفهان شرق

مشکل آب اصفهان در مسیر حل شدن قرار گرفته است

کدخبر: 163241
1396/12/23 در ساعت 10:42

به گزارش اصفهان شرق، استاندار اصفهان در حاشیه آیین تکریم و معارفه فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه مسائل آب استان اصفهان خوشبختانه در یک مسیر حل شدنی قرار گرفته است، اظهار داشت: وزارت نیرو در سطح ملی با مصوبه ای که در تاریخ ۹۶/۱۲/۶ از دولت گرفت، کارگروه ملی سازگاری با آب را تشکیل داد و اولین جلسه آن در ۹۶/۱۲/۱۳ برگزار شد.

محسن مهرعلیزاده افزود: طرح استان اصفهان به عنوان اولین استانی که موفق به تنظیم برنامه سازگاری با آب شده بود در جلسه سیزدهم اسفند ماه بررسی شد و تمامی پیشنهادهای استان در کارگروه ملی به تصویب رسید. البته از دو یا سه ماه پیش، این برنامه در استان تنظیم شده بود ولی موضوع با طرح وزارت نیرو به موازات هم پیش رفت و در جلسه سیزدهم اسفند ماه با طرح وزارت نیرو تلاقی پیدا کرد.

وی تأکید کرد:شخص وزیر با دقت و عالمانه و با آینده نگری این طرح را پیش برد و خوشبختانه در این مسیر رئیس جمهور نیز حمایت ویژه داشتند. مهرعلیزاده در توضیح طرح سازگاری با کم آبی افزود: بر اساس این طرح صنعت به کمک احیای کشاورزی و استفاده بهینه از آب شرب و محیط زیست می آید و در مناطقی که صدمات زیادی در اثر کم آبی به کشاورزان وارد شده است تسهیلات حمایتی نیز ارائه می شود.

استاندار اصفهان به مشکلات کشاورزان شرق اصفهان نیز اشاره کرد و اظهار داشت: کمک های نقدی برای حمایت از کشاورزان آماده شده است و با همکاری نماینده صنف کشاورزان، بخشداران مناطق، ائمه جمعه و شوراهای بخش، لیستی تدوین و سپس کمک های نقدی به آسیب دیدگان ناشی از کم آبی پرداخت خواهد شد

انتهای پیام/ایمنا