اصفهان شرق

خسارت کشاورزان بیش از 500 میلیارد تومان است/ لزوم پرداخت مطالبات مردم توسط وزارت نیرو

کدخبر: 163237
1396/12/23 در ساعت 10:15

به گزارش اصفهان شرق، حسینعلی حاجی‌دلیگانی در رابطه با خبر اعلام شده توسط وزیر نیرو مبنی بر پرداخت 500 میلیارد تومان برای جبران خسارت کشاورزان اصفهانی اظهار داشت: ضروری است که چنین اقدامی صورت گیرد، این که وزارت نیرو برای عدم تأمین آب برای حق‌آبه‌داران، حق اشتراکی‌ها و سهم‌آبه‌بران باید خسارت تأمین و پرداخت کند یک کار لازمی است.

وی افزود: این ضرورت به این دلیل است که کشاورزی که محل درآمدش از کشاورزی بوده الآن با ندادن آب طبیعتاً نتوانسته کشت داشته و در زندگی هم مستأصل است و هیچ راهی به جای دیگر ندارد، بنابراین این یکی از ضرورت‌هایی است که وزارت نیرو باید انجام دهد.

نماینده مردم شاهین‌شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: کشاورزان شرق اصفهان و دشت برخوار، همچنین کشاورزان شهرستان شاهین‌شهر و میمه و غرب و جنوب استان اصفهان در این شرایط متضرر شده‌اند که باید این جبران خسارت صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: عدد مورد نیاز برای پرداخت خسارت کشاورزان بیشتر از 500 میلیارد تومان است ولی این‌که وزارت نیرو پا جلو بگذارد و پیشقدم  شود کاری ارزشمند است که بعد از آن هم راجع به میزان خسارت کم کم ایمان بیاورد که تا چه حد باید پرداخت شود.

انتهای پیام/فارس