سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 10:45 - سه شنبه 22 اسفند 1396

رئیس پژوهشکده پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیردار اصفهان:

آسیایی‌ها ژن چاقی شکم دارند/تاثیر سبک زندگی و تغذیه بر چاقی

رئیس پژوهشکده پیشگیری از بیماری های غیر واگیردار استان اصفهان گفت: هرچند آسیایی ها ژن چاقی شکم دارند اما سبک زندگی و تغذیه نیز در بروز چاقی شکم تاثیرگذار است.

به گزارش اصفهان شرق ، رویا کلیشادی در نخستین مجمع سلامت اظهار داشت: چگونه زندگی کردن، نحوه غذا خوردن و غذاهایی که استفاده می شود همه در ایجاد سبک زندگی سالم کمک رسانی می‌کند.

وی با اشاره به اینکه عادات غذایی سالم از سنین پایین شکل می‌گیرد، اضافه کرد: والدین در ایجاد سبک زندگی سالم و نهاینه کردن این موضوع در فرزندان خود و همچنین تغذیه سالم نقش بسیار مهمی را دارند و اگر از کودکی این مسائل را به فرزندان خود آموزش دهند به طور قطع فرزندان این مسئله را تا پایان عمر جزو فرهنگ زندگی خود قرار می‌دهند.

رئیس پژوهشکده پیشگیری از بیماری های غیر واگیردار استان اصفهان با بیان اینکه عده ای حتی به معده خود رحم نمی‌کنند، ادامه داد: تند غذا خوردن و فست فود از عادات غذایی غلط است که هر دو مورد سبب بروز چاقی در افراد می‌شود.

مصرف دخانیات تفنن خانواده ها شده است

وی با اظهار اینکه مردم باید مصرف سبوس را در سبد غذایی خود قرار دهند، افزود: آب، سالم ترین نوع نوشیدنی است و عوارضی که نوشابه گازدار و شیرین دارد، آب ندارد.

کلیشادی با انتقاد از عدم فعالیت فیزیکی شهروندان تصریح کرد: اگر در هفته دو روز هم فعالیت بدنی داشته باشیم برای سلامتی کافی است و باید بدانیم که از سنین پایین نباید به دنبال ورزش قهرمانی باشیم چراکه آثار سوء روی بدن کودک دارد.

وی اضافه کرد: مصرف دخانیات امروز تفننی برای بسیار از خانواده‌ها شده است که باید در این حوزه به مردم آگاهی داده شود.

رئیس پژوهشکده پیشگیری از بیماری های غیر واگیردار گفت: نیازی نیست که برای زندگی سالم حتماً خام‌خوار یا گیاه‌خوار باشیم بلکه یک سری نکات ساده، باید رعایت شود اما این ترک عادت‌های نادرست را باید از همین امروز شروع کنیم و با کمک به هم آینده خوبی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/مهر

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.