سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 13:29 - دوشنبه 18 فروردین 1393

روز سلامت و دورترین روستای کویر جرقویه علیا

مسئول بهداشت محیط دهستان رامشه گفت: رعایت بهداشت را از منازل شروع کنیم تا بهداشت در فرد و جامعه نهادینه شود.

به بهانه روز جهانی بهداشت و سلامت به دورترین روستای منطقه جرقویه علیا مرکز بهداشتی دهستان رامشه رفتیم و با مسئول بهداشت محیط این مرکز گفتگویی داشتیم.

حسین یاوری رامشه ای مسئول بهداشت محیط دهستان رامشه دارای 13 سال تجربه در گفتگو با خبرنگار اصفهان شرق در جرقویه علیا از اقدامات این واحد بهداشتی گفت:

با توجه به شعار امسال روز جهانی بهداشت و سلامت اگر ما بتوانیم محیطی سالم داشته باشیم به دنبال آن جسم، روح و روان سالم می ماند و این در صورتی امکان دارد که فرهنگ رعایت بهداشت فردی و عمومی در جامعه تصحیح کنیم و هر فردی اگر فرهنگ صحیح رعایت اصول بهداشتی را بداند در هر مکانی که قرار گیرد بهداشت را رعایت خواهد کرد و ما باید همگی( سازمانها، نهادها، مردم و مسئولین ) با همکاری و تعامل در این مورد فرهنگ سازی را شروع کنیم.

یاوری در ادامه افزود:

علت نامگذاری روز جهانی بهداشت امسال موجودات کوچک و تهدیدات بزرگ این است که بیشتر بیماری های امروز جهان بوسیله ناقلین بیماری انتقال پیدا می کند و افراد زیادی را مبتلا خواهد کرد و با توجه به هزینه های زیاد درمان باید با رعایت بهداشت محیط کار و خانه پیشگیری را مقدم بر درمان دانسته و این موجودات خطرناک تا حد امکان خذف یا از گسترش انها جلوگیری کنیم.

وی اقدامات بهداشت محیط مرکز بهداشتی درمانی رامشه را چنین بیان کرد:

– بازدید از اماکن عمومی

– صدور کارت بهداشتی

– نظارت بر حمل و دفن زباله های منازل

– نظارت بر حفظ بهداشت محیط روستا

– نظارت بر منابع آب شرب روستا ها

– نظارت بر کلر زنی آب شرب و انجام آزمایشات میکروبی و گزارش آن به مرکز بهداشتی شهرستان

و اقدامات مرتبط با روز جهانی بهداشت شامل: نصب بنر و پلاکارد در همین موضوع، برگزاری مراسم پیاده روی خانوادگی در جمعه آینده، تشکیل کلاسهای آموزشی در مدارس و مساجد درباره بهداشت و …..

در باب توصیه به مردم فرهنگسازی بهداشت را ضروری دانسته و خاطرنشان کرد:

از مردم می خواهم که با مسئولان بهداشتی همکاری لازم را داشته باشند چرا که به تنهایی تحقق محیط سالم و عاری از عوامل بیماری زا امکان پذیر نیست و بیاییم این موضوع را فرهنگ سازی کنیم و همه باید از خانواده شروع کنند تا رعایت بهداشت فردی و عمومی به یک عادت پسندیده تبدیل گردد و پیشوایان دینی و قران نیز به امر خیلی سفارش کرده اند .

وی در پایان از کوچکی خانه بهداشت دهستان گلایه کرد و از مسئولین در خواست رسیدگی به مناطق محروم را داشت.

 

 

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.