سرویس: سیاسی 08:00 - دوشنبه 21 اسفند 1396

امام جمعه اصفهان

قوانین اسلامی باید در جامعه اجرا شود

امام جمعه اصفهان با بیان این که رعایت حجاب در جامعه، قانون اسلام است و این قانون باید اجرا شود، گفت: مطرح کردن موضوع «حجاب اختیاری» از سوی خواص کار غلطی است.

به گزارش اصفهان شرق، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی‌نژاد در مراسم افتتاح حوزه علمیه تیران با اشاره به سخنان رهبر انقلاب در مورد موضوع حجاب اظهار کرد: بعضی از خواص می‌گویند حجاب نباید اجباری باشد، باید مردم را هدایت کرد تا حجاب داشته باشند، این حرف غلطی است.

وی افزود: اگر این سخن را بپذیریم باید شراب را هم آزاد کرد تا هرکس خواست مصرف کند، نه این‌گونه نیست؛ رعایت حجاب در جامعه، قانون اسلام است، قطعاً قوانین اسلام باید اجرا شود و هیچ‌کس حق تخلف از آن را ندارد و باید جلوی کسی که مانع از اجرای قوانین می شود، را گرفت.

امام جمعه اصفهان با تشکر از همه کسانی که برای ساخت حوزه علمیه تیران همکاری و تلاش داشتند، گفت: این حوزه علمیه یکی از حدود 14 حوزه ای است با راهنمایی‌های آیت‌الله مظاهری و زحمت دست‌اندرکاران مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در استان تأسیس شد.

وی با بیان این که حدود 9 هزار طلبه در استان اصفهان به جز شهر کاشان، مشغول تحصیل هستند، خاطرنشان کرد: تلاش کرده‌ایم که در تمامی مراکز شهرستان‌ها، حوزه علمیه وجود داشته باشد که تقریباً این کار انجام گرفته است و شهرهای دیگر نیز حوزه علمیه وجود دارد.

طباطبایی‌نژاد اذعان داشت: طلبه به اندازه کافی برای تأمین نیاز آموزش و پرورش در راستای اقامه نماز در مدارس نداریم، حدود 120 هزار مدرسه در کشور وجود دارد که به این میزان طلبه وجود ندارد، از سوی دیگر نیاز است تا خواهران برای یادگیری علوم دینی به مدارس علمیه خواهران مراجعه کنند تا بتوان پاسخگوی نیاز جامعه بود.

وی با اشاره به یکی از آیات قرآن کریم تصریح کرد: باید از هر قومی، گروهی برای فراگیری دین را کوچ کنند و پس از یادگیری علوم دینی به میان قوم خود بازگردند و معارف دینی را به آنان آموزش دهند؛ جمعی باید برای این کار اقدام کنند چراکه واجب کفایی است همانند جهاد که بر همه واجب است، اگر گروهی به جهاد رفتند، کفایت می کند و اگر کسی نرفت، همه واجب الهی را انجام نداده اند.

امام جمعه اصفهان عنوان داشت: کسانی که به حوزه می روند، در حقیقت نماینده مردم هستند و سختی‌های حوزه را تحمل می‌کنند تا سایر مردم به دنبال کسب و کارشان بروند، در روایتی از امام علی(ع) آمده است که ایشان فرمودند علمای شیعیان ما مرزبانانی هستند که مراقب دروازه ها و محل نفوذ شیطان اند؛ علما جلوی نفوذ شیطان را می‌گیرند، این افراد شیطان را دور می‌کنند که به ضعفای شیعه حمله نشود.

وی در پایان یادآور شد: در روایت دیگری آمده است که هر شیعه‌ای که بتواند افرادی که از نظر دینی ضعیف هستند را از ظلمت جهل و نادانی نجات دهد و هدایت کند، این عالم و یا روحانی در روز قیامت بر سرش تاجی قرار دارد که تمام عرصات قیامت را نورانی می‌کند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.