سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 22:15 - یکشنبه 20 اسفند 1396

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی:

چه به سر مردم آورده‌اید؟/ انتقاد جدی از مشکل آب کشاورزان

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که امروز وزارت نیرو آب مردم منطقه شرق اصفهان را به غارت برده است و پاسخگو هم نیست، گفت: چند بار بنده در مجلس تذکر دادم که هر اتفاقی بیافتد باید وزیر نیرو محاکمه شود.

به گزارش اصفهان شرق، حسن کامران دستجردی صبح امروز در نطق میان‌دستور در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در خصوص حوادث اخیر شرق اصفهان و کشاورزان شهر ورزنه و مشکل آب کشاورزان اظهار داشت: سؤال من از همکاران این است که آیا باید با مدیران برخورد شود یا محرومان؟ مدیران باید دادگاهی شوند یا این پابرهنه‌ها؟ کشاورزان شرق اصفهان از زمان صفویه کشت داشتند و برخوردار بوده و خمس و زکات می‌داده‌‌اند.

وی با بیان این‌که امروز وزارت نیرو آب مردم منطقه شرق اصفهان را به غارت برده است و پاسخگو هم نیست، افزود: چند بار بنده در مجلس تذکر دادم که هر اتفاقی بیفتد باید وزیر نیرو محاکمه شود، در زمان وزرای مختلف نیرو از نامجو، چیت‌چیان تا اردکانیان 50 کشاورز را نزد این وزرا برده و قسم داده‌ام که این‌ها آدم‌های متدین و متشرعی هستند، چرا این روزگار سیاه را به سرشان آورده‌اید؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در اغتشاشات اخیر اصفهان این مردم به مقابله با اغتشاشگران پرداختند؛ بعضی از این خانواده‌ها 3 شهید داده‌اند، در جنگ فرمانده گردان بوده و جانباز داده‌اند؛ من برای مدیران ارشد این نظام متأسفم که جرأت نکردند در بین این‌ها بروند و بگویند عذرخواهی می‌کنیم؛ شما زبان عذرخواهی  هم ندارید؟

وی با بیان این‌که بنده حق‌آبه‌ای دارم که اگر آن را گرفتند، باید پولش را بدهند، گفت: مسؤولان شب عید که می‌شود می‌گویند از کجا بیاوریم؛ این‌ها صدقه نیاز ندارند این‌ها می‌گویند اگر آبشان را به فولاد، ذوب‌آهن، پالاشگاه، صنایع نظامی و مناطق بالادست و پایین‌دست داده‌اید بر اساس نرخ پول آب را بدهید گرچه پول هم نخواستند.

کامران ضمن اشاره به این‌که نمی‌توان با پرداخت دو ریال بر سر این ماجرا سرپوش گذاشت خطاب به مسؤولان مطرح کرد: بی‌عرضگی شما به مردم لطمه می‌زند؛ چرا به مردم راست نمی‌گوییم و مردم را سر کار می‌گذاریم؟ مردم هم که اعتراض می‌کنند می‌گویند چرا بیرون می‌آیید؛ مردم چه کار کنند؟

وی با بیان اینکه 200 هزار جمعیت در شرق اصفهان با زبانی قدیمی زندگی می‌کنند و متشرع و متدین هستند، گفت: بارها به همه شما همچون وزیر و وکیل بابت انتقال آب آن‌ها هشدار دادم و گفتم مشکل داریم و حتی ممکن است کشته دهیم؛ البته اداره این ماجرا هم راحت است و آن هم اجرای همین قانون توزیع عادلانه آب است که مجلس تصویب کرده است؛ به اردکانیان وزیر نیرو گفتم که حداقل حق‌آب چاه‌های مردم کم نشود یا هزینه برق را کم کنید.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم این منطقه شغل و کارخانه هم که ندارند، ماهی که در استخر ماهی می‌ریزد می‌گویید پول نداریم ترانس بدهیم؛ این چه نوع اداره‌ای است؟

وی با بیان این‌که این نامه من درباره وضعیت سد کوهرنگ از 18 سال قبل در مجلس است، ابراز کرد: با وجود این‌که تذکرهای بسیاری دادم مسؤولان یک عذرخواهی نکردند پس حداقل استعفا دهید؛ آیا وزیر و مقام ارشد استان در بین مردم حاضر شد؟ این واقعاً شیوه اداره است که آدم‌های محترم، نجیب و شهید داده را بیاییم مسأله‌دار کنیم؟

کامران در پایان خطاب به مسعود پزشکیان که مدیریت جلسه علنی مجلس را به عهده داشت، گفت: من این سؤال را دارم که چرا این طرحی که برای بازگرداندن اموال نامشروع داده شده است، مطرح نمی‌شود؟

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.