سرویس: اجتماعی » علمی 16:22 - یکشنبه 20 اسفند 1396

مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان خبرداد؛

برگزاری چهارمین جشنواره پروژه های دانش آموزی در استان اصفهان/ حضور ۳۵۰ دانش آموز در جشنواره امسال

مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان با بیان اینکه جشنواره پروژه های دانش آموزی اقدام منحصر به فرد مرکز یادگیری سایت تبیان است، گفت: این جشنواره به صورت گروهی برگزار می شود و به دانش آموزان در فعالیت های گروهی کمک می کند.سیدعلی حکمت منش ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موسه تبیان سال ۸۱ با اذن و دستور مقام معظم رهبری در سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شد، اظهار کرد: هدف این موسسه اشاعه فرهنگ اسلامی در سطح فضای مجازی است

به گزارش اصفهان شرق، مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان با بیان اینکه جشنواره پروژه های دانش آموزی اقدام منحصر به فرد مرکز یادگیری سایت تبیان است، گفت: این جشنواره به صورت گروهی برگزار می شود و به دانش آموزان در فعالیت های گروهی کمک می کند.سیدعلی حکمت منش ظهر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه موسه تبیان سال ۸۱ با اذن و دستور مقام معظم رهبری در سازمان تبلیغات اسلامی ایجاد شد، اظهار کرد: هدف این موسسه اشاعه فرهنگ اسلامی در سطح فضای مجازی است.

مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان با بیان اینکه هدف این موسسه، فرهنگی و مذهبی است، عنوان کرد: محور فعالیت های موسسه سایت تبیان است و در کنار سایت بخش های مختلف سایت کارهایی در زمینه فرهنگ اسلامی انجام می دهند.

تولید بازی های رایانه ای با تم فرهنگی و مذهبی در تبیان

وی با بیان اینکه این موسسه در سال های گذشته به عنوان یکی از موسسه های شاخص در تولید بازی های رایانه ای با تم مذهبی و فرهنگی بوده است، عنوان کرد: ایجاد یک دیتا سنتر بزرک در شهر تهران یکی از اهداف این موسسه است که هدف این دیتا سنت، ایجاد یک دیتا سنتر فرهنگی است.

فعالیت موسسه تبیان در مدارس و مساجد

حکمت منش با اشاره به فعالیت های موسسه تبیان در عرصه مدارس و مساجد، خاطرنشان کرد: موسسه تبیان در سال های گذشته به عنوان تنها موسسه دارای موجوز در عرصه ازدواج در طرح همسان گزینی مشغول به فعالیت است.

هدف تبیان برطرف کردن نیازهای کاربران در همه عرصه های فضای مجازی است

مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان با بیان اینکه اطلاع رسانی ما در سایت تبیان انجام می شود، عنوان کرد: هدف سایت برطرف کردن نیازهای کاربران در همه عرصه های فضای مجازی در همه گروه های سنی و مقاطع تحصیلی است.

وی با بیان اینکه این سایت محتوای دینی، فرهنی و مذهبی در همه بخش ها تولید می کند، خاطرنشان کرد: مرکز یادگیری یکی از بخش های پرمحتوا برای دانش آموزان، معلمان و والدین است.

جشنواره پروژه های دانش آموزی اقدام منحصر به فرد مرکز یادگیری سایت تبیان است

حکمت منش با بیان اینکه جشنواره پروژه های دانش آموزی اقدام منحصر به فرد مرکز یادگیری سایت تبیان است، تصریح کرد: این جشنواره به صورت گروهی برگزار می شود و به دانش آموزان در فعالیت های گروهی کمک می کند.

مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان ادامه داد: از ابتدایی که یک دانش آموز یک موضوعی را برای تحقیق و پژوهش انتخاب می کند، به وسیله مشاوره های اینترنتی به دانش آموز راهنمایی می شود.

وی با بیان اینکه مشاوره اینترنتی این سایت به صورت رایگان در اختیار دانش آموز قرار می گیرد، گفت: نتیجه کار و پژوهش به صورت یک چشنواره دو روزه برگزار می شود.

حکمت منش تاکید کرد: این جشنواره چهارشنبه و پنجشنبه این هفته برگزار می شود.

مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان با اشاره به محورهای این جشنواره، خاطرنشان کرد: غرفه های نمایشگاهی، سمینارهای علمی و مسابقات دانش آموزی است

حکمت منش ادامه داد: ۳۵۰ دانش آموز در ۱۴۰ تیم در این همای شرکت کردند.

وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت کیفی تر برگزار شده است، خاطرنشان کرد: استان اصفهان تنها استانی است که با توجه به پتانسیل ها این جشنواره ها را به صورت استانی برگزار می کند.

حکمت منش با بیان اینکه دانش آموزانی که از مدارس دولتی و پژوهش سراها در این جشنواره شرکت می کنند از ۵۰ درصد تخفیف برخوردا می شوند، خاطرنشان کرد: این اقدام کمک می کند تا توزیع مناسبی از دانش آموزان توامند صورت گیرد.

مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان با بیان اینکه اصفهان در این جشنواره تعدادی از تیم ها را به عنوان برگزیده و تعدادی از آن ها را به عنوان دعوت شده به تهران انتخاب می کنند، اظهار کرد: از شهرستان های مختلفی مانند شهرضا، سمیرم و کاشان شرکت کنندگانی در این جشنواره حضور دارند.

وی با بیان اینکه استقبال مدارس دولتی و پژوهش سراها نسبت به سال گذشته از این جشنواره بیش تر شده است، عنوان کرد: حدود ۳۰ غرفه در این جشنواره داریم و حدود ۳۰ تیم در سمینار و ۸۰ تیم در بخش مسابقات شرکت می کنند.

حکمت منش تاکید کرد: مسابقات ما در رشته های مختلفی برگزار می شود که عمده تیم ها در مسابقات سازه های ماکارونی و رباتیک شرکت می کنند.

مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان با اشاره به مسابقات جدید امسال در مسابقات، اظهار کرد: مسابقات ایده شو، دیده شو و ابر حباب از جمله رشته های جدید این مسابقات است.

وی با بیان اینکه نجات تخم مرغ از جمله رشته های جدید این مسابقات استف تصریح کرد: کمیکار از دیگر رشته های جدید است که در شته اصلی شیمی وظیفه ایجاد سوخت موتورهای متحرکه را برعهده دارد.

حکمت منش اشاعه تحقیق و پژوهش در بین دانش آموزان را هدف اصلی این جشنواره دانست و عنوان کرد: موسسه کمک می کند که دانش آموزان با این فضا آشنا بشوند.

وی با اشاره به رشته های سمینار، عنوان کرد: ادبیات، انرژی های تجدیپذیر، علوم و معارف اسلامی، علوم زیست، فنی و مهندسی و هنر و معماری از زجمله رشته های مای ما در سمینار است.مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان ادامه داد: زیست و فناوری، علوم زیست، علوم شیمی و نانو نیز از حلمه رشته های ما در غرفه ها خواهد بود.

حکمت منش گلایدر یکی از سازه های استفاده شده در سازها دانست و گفت: موشک های آبی نیز از دیگر سازه های مورد استفاده در جشنواره امسال است.

مدیر موسسه فرهنگی و اطلاع رسانی تبیان اصفهان با بیان اینکه برگزاری جشنواره بسیار سخت و طاغت فرسا است، اظهار کرد: آموزش و پرورش در برگزاری این جشنواره و اطلاع رسانی و برگزاری کمک های خوبی به موسسه کرده است.

وی ادامه داد: جشنواره امسال در کانون فرهنگی امام خمینی(ره) شهر اصفهان برگزار می شود.

انتهای پیام/ارک

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.