اصفهان شرق

تبعیض و بی عدالتی بودجه ای برای اصفهان ادامه دارد/ حذف خط دوم انتقال آب به یزد از بودجه سال آینده

کدخبر: 162990
1396/12/19 در ساعت 19:20

به گزارش اصفهان شرق، حمیدرضا فولادگر عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به خروجی گزارش های مطرح شده در صحن علنی مجلس اظهار کرد: بر اساس ماده 236 آیین نامه اگر کمیسیون گزاشی مبنی بر عدم اجرای کامل و دقیق قانون به مجلس ارائه داده شد، مجلس موظف به رسیدگی خارج از نوبت است و اگر مجلس رأی به تخلف یا عدم اجرای کامل داد، قوه قضائیه موظف به رسیدگی است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: خلاء ها و نارسایی هایی در اجرای برخی قوانین وجود داشت و در این خصوص، 9 اصلاح در ابلاغ قانون اصل 44 قانون اساسی انجام شد و به منظور بررسی به قوه قضائیه ارجاع داده شد تا خارج از نوبت بررسی شود.

وی با اشاره به خروجی دوم از گزارش های داده شده به مجلس بیان کرد: طرح اصلاح قوانینی که رسا نبوده و همپوشانی با دیگر قوانین ندارد از جمله مواردی است که در خروجی گزارش ها قرار گرفت تا بر این اساس نقص ناشی از قوانین به طور کامل مشخص شود و بتوان اصلاح کنیم.

فولادگر شفافیت سازی موسسات مالی، اصلاح موارد مربوط به بخش فرهنگ، آموزش و کم کاری در بخش تعاون را از دیگر موارد اصلاح در قانون ذکر کرد.

وی با بیان اینکه گزارش قانون حداکثر تولید داخلی از دیگر مواردی بود که به بررسی تخلف می پردازد، گفت: در برخی وزارت خانه ها اعم از نفت و نیرو، عدم اجرای کامل قانون مشهود بود که بر اساس قانون حداکثر تولید داخل، این تخلف بررسی شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به قانون کسب و کار تصریح کرد: قانون کسب‌وکار سومین موضوعی است که به دلیل تلاقی با بحث بودجه سال آینده، نتوانست طرح شود و در این هفته احتمالاً مطرح خواهد شد.

وی با ذکر اینکه گزارش های ارائه شده به مجلس نظارتی بوده، افزود: موضوع بحث اقتصاد مقاومتی در گزارش چهارم قرار گرفت که در نوبت سال آینده است.

فولادگر از الحاق دو ماده به قانون رفع موانع تولید خبر داد و گفت: بر این اساس واحدهای تولیدی که مشکل‌دار هستند به کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید به ریاست استاندار اصفهان وارد می شوند و در این خصوص هیچ‌گونه بار مالی برای دولت نخواهد داشت.

*سرگردانی نقدینگی اقتصاد کشور را بر هم می زند

رئیس کمسیون ویژه حمایت از تولید با اشاره به نقدینگی هزار و 500 میلیاردی کشور خاطرنشان کرد: طی این 5 سال شاهد افزایش بیشتر حجم نقدینگی در کشور بودیم و این سرگردانی در نقدینگی، اقتصاد کشور را برهم می زند که بر این اساس باید نقدینگی در تولید وارد شود تا بتواند باری از دوش تولید کنندگان بردارد.

وی با اشاره به اینکه برخی اصلاحات وارده به بودجه از سوی دولت فی نفسه دارای مشکل نبود، اذعان کرد: به زعم دولت در بودجه سال آینده می توانستیم شاهد اصلاحات در افزایش سوخت و کاهش یارانه بگیرها داشته باشیم و این تصمیم به دلیل فضای آرام تر کشور در سال آینده بود.

*تبعیض برای اصفهان ادامه دارد

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به اینکه افزایش حقوق پلکانی معکوس در بودجه سال آینده کار خوبی بود، عنوان کرد: این کار عادلانه است و مقامات ارشد چون رئیس‌جمهور، وزرا، استانداران، شهرداران کلان شهرها و نمایندگان مجلس، افزایش حقوق نخواهند داشت و در خصوص مالیات‌ها نیز به صورت پلکانی معکوس است که حقوق‌های بالاتر، مالیات بر حقوق بیشتری نیز اخذ خواهند کرد، همچنین در خصوص پاداش‌های پایان خدمت نیز، هفت برابر حداقل حقوق تصویب شد که در این خصوص شاهد پاداش چند صد میلیونی نیستیم.

وی با بیان این که در درآمد مطلق دوم کشور و در سرانه هفتم کشور هستیم و در خصوص اعتبارات استانی نیز در رتبه 30 کشور هستیم، تصریح کرد: بسیاری از صنایع را وارد کار کردیم تا در موضوع انتقال آب مشارکت کنند که ساعت‌ها و ماه‌ها کار برد تا چنین دستاوردی به دست آید و در خصوص تونل سوم نیز با پیگیری‌ها مشکلات پیمانکار حل شد، تونل تقریباً تمام شده است و تا 2 سال دیگر آبگیری سد انجام خواهد شد و سال 99 آماده بهره‌برداری است که البته همه این منوط به تأمین اعتبارات است.

فولادگر با اشاره به تبعیض بودجه ای به اصفهان، عنوان کرد: اصفهان به لحاظ درآمدی مطلق دوم و سرانه هفتم است ولی در بودجه عمرانی در جایگاه سی ام هستیم که نشان از تبعیض و بی عدالتی بودجه ای برای اصفهان است.

وی با اشاره به اینکه با اصلاح الگوی مصرف و رژیم حقوقی زاینده رود می توان به میزان قابل توجهی آب به زاینده رود برگرداند، تصریح کرد: رژیم حقوقی زاینده رود بر اساس مصوبات شورای عالی آب با صراحت باید انجام و جلوی برداشت های بی رویه گرفته شود و در رابطه با اصلاح الگوی مصرف باید از خود کشاورز شروع کرد و این صرفه جویی را به صنعت و شرب راه داد.

*حذف خط دوم انقال آب به یزد از بودجه در سال آینده

نماینده مردم اصفهان از حذف خط دوم انتقال آب یزد از بودجه در سال آینده خبر داد و تاکید کرد: قرار بر این است که با اجرای بهشت آباد خط اول یزد متوقف شود.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از خشکسالی بر زندگی کشاورزان شرق اصفهان، افزود: معیشت کشاورزان شرق اصفهان به زاینده رود بیشتر است و امروز اگر مسئولان به خواسته کشاورزان گوش ندهند، برخی از این مطالبه سوء استفاده خواهند کرد.

انتهای پیام/ اصفهان شرق