سرویس: دسته‌بندی نشده 15:11 - شنبه 19 اسفند 1396

معاون شرکت آب منطقه‌ای اصفهان:

کاهش 10 درصدی توزیع آب شرب اصفهان در سال 97/ بارش‌ها 60 درصد کاهش داشته اما جیره‌بندی نداریم

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با بیان این که آب شرب اصفهان در سال آینده جیره‌بندی نمی‌شود، گفت: آب شرب برای سال 97 در اصفهان با 10 درصد کاهش نسبت به سال 96 توزیع خواهد شد که ممکن است اختلالاتی در شبکه آب شرب شهر ایجاد کند.

به گزارش اصفهان شرق، علی بصیرپور با اشاره به کمبود آب در استان اصفهان اظهار کرد: وضعیت منابع آبی استان اصفهان فوق‌العاده بحرانی است و در 50 سال گذشته بی‌سابقه است.

وی با بیان این که استانداری اصفهان طرح‌ها و برنامه‌هایی برای مشکل کمبود آب را با همکاری جهاد کشاورزی دنبال می‌کند، افزود: استاندار اصفهان به شدت پیگیری حل و فصل مشکلات آبی استان اصفهان است که در همین راستا تصمیم گرفته شده تا مبالغی به عنوان خسارت نکشت در اختیار کشاورزان قرار گیرد.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با اشاره به این که حجم سد زاینده‌رود در حال حاضر 133 میلیون متر مکعب است، گفت: میزان بارش‌ها در کوهرنگ حدود 400 میلی‌متر بوده است که نشان‌دهنده کاهش 60 درصدی میزان بارش‌ها نسبت به سال‌های گذشته است و دورنمای آبی سختی را نشان می‌دهد.

وی با بیان این که آب شرب اصفهان در سال آینده جیره‌بندی نمی‌شود، خاطرنشان کرد: آب شرب برای سال 97 در اصفهان با 10 درصد کاهش نسبت به سال 96 توزیع خواهد شد که ممکن است اختلالاتی در شبکه آب شرب شهر ایجاد کند و با کاهش و افت فشار در برخی مناطق روبرو شویم؛ آب مورد نیاز صنایع استان اصفهان نیز برای سال آینده 20 تا 25 درصد کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.