اصفهان شرق

جذب سرمایه گذار خصوصی، راه نجات شهرداری از مشکلات مالی است/ محمدآباد شهری با ظرفیت بالای گردشگری

کدخبر: 162951
1396/12/19 در ساعت 11:24

حسین دهقان در گفتگو با اصفهان شرق، با اشاره به کمبود منابع درآمدی شهرداری اظهار کرد: منابع درآمد محلی شهر از وصول عوارض و صدور پروانه بسیار ناچیز است و برای توسعه شهر و نیاز شهروندان با چالش متعددی در زمینه های مختلف روبه رو هستیم.

شهردار محمد آباد افزود: کمبود منابع درآمد مورد نیاز برای ارائه خدمات و اجرای زیر ساخت های شهر و همچنین نبودن درآمد پایدار از جمله مشکلات شهرداری های شهرهای کوچک است و در این خصوص جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی برای اجرای پروژه ها، راه نجات شهرداری از مشکلات مالی است.

وی با بیان اولویت های کاری شهرداری گفت: رعایت امانتداری، استفاده از ظرفیت های موجود، توزیع عادلانه خدمات در خدمات شهرداری و بهره گیری از جوانان خوش فکر و مستعد به عنوان اولویت های اصلی و کاری شهرداری در نظر گرفته می شود.

دهقان با اشاره به شرایط جوی شهر محمدآباد تاکید کرد: شهر محمدآباد در ارتفاعات پایین کلاه قاضی قرار گرفته است و چندین مرتبه با بارش های فصلی شاهد ابگرفتگی منازل بودیم که در این خصوص تاسیس پل و تمهدیدات لازم برای مهار سیل، با همکاری اداره محیط زیست و مدیریت بحران استان در دست انجام است.

وی در مورد اقدامات انجام شده توسط شهرداری افزود: احداث پارک کوهستانی در ورودی شهر با مساحت تقریبی هشت هکتار و رفع مشکل پیست موتور سواری محمدآباد از جمله اقدامات شهرداری است.

شهردار با تاکید بر پیگیری پارکینگ کامیونداران بیان کرد: ازاولویت کاری شهرداری، احداث پارکینگ برای کامیون داران است که در این رابطه نیاز به زمینی به مساحت 30 هزار متر خواهد بود و با مشخص شدن زمین، آگهی مزایده اعلام می شود.

وی در مورد وضعیت خیابان و معابر بافت فرسوده گفت: پیگیری لازم در این خصوص انجام می شود تا بتوان محیطی شاداب را برای شهروندان به وجود آوریم.

دهقان از برگزاری جشنواره صنایع دستی در ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: برای جذب گردشگران و مسافران نوروزی جشنواره صنایع دستی و عشایری با توجه به ظرفیت و پتانسیل شهر محمد آباد برپا خواهد شد.

شهردار با استقبال از پیشنهادات مردمی در ارتقاء شهری خاطرنشان کرد: مرمت بافت فرسوده، ترمیم ابنیه تاریخی برای توسعه گردشگری و جذب سرمایه گذار بخش خصوصی از جمله تدابیر شهرداری است که امیدواریم با همکاری شورای شهر انجام شود.

انتهای پیام/ فاطمه معتمدی