سرویس: اخبار شهرستان 10:44 - سه شنبه 15 اسفند 1396

شهردار زیار خبر داد؛

نصب المان مرد کشاورز در قسمت ورودی شهر زیار

شهردار زیار گفت: مرد کشاورز، با قامتی راست و چهره ای پرچروک ایستاده در ورودی شهر تا نمادی از کشاورزان شهر زیار و منطقه شرق اصفهان باشد.

به گزارش اصفهان شرق، امروز پانزدهم اسفندماه 1396 طی مراسمی المان مرد کشاورز، توسط شهرداری زیار و باحضور شهردار، اعضای شورای اسلامی و تعدادی از مردم شهر زیار، در ابتدای بلوار تازه احداث شده حافظ نصب گردید.

شهردار زیار در گفتگویی پیرامون نصب المان مرد کشاورز با اشاره به اینکه ساخت و نصب المان ها در طراحی شهری افزون بر بازگویی ویژگی های هر شهر، تاثیر مهمی بر برخورد و تعامل شهروندان با یکدیگر دارد، گفت: بر این اساس نمادگرایی نشاط بخش و توجه تفکر برانگیز به معانی از طریق ساخت و نصب المان ها در زندگی شهری تا آن اندازه حائز اهمیت است که به یکی از ارزش های شهر و به مطالبه عمومی تبدیل شده است.

مهندس سید رسول داوودی درباره المان نصب شده در ورودی شهر زیار اظهار کرد: در گذشته سلامتی را تنها در ارتباط با جسم انسان می دانستند و توجهی به سلامت روان افراد نمی شد اما امروز با گسترش دامنه بهداشت، سلامت روانی جامعه خصوصا توسط مدیران شهری مد نظر قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه هدف از ایجاد شهر محیطی خلاق برای مردمی است که در آن زندگی می کنند، افزود: فضای شهر، ارتباط مردم را با زیستگاه پیرامون خود برقرار می سازد.

شهردار زیار با اشاره به اینکه نصب المانهای شهری در سلامت روانی ونشاط شهروندان موثر است، بیان کرد: مبلمان شهری از جمله مولفه های مطرح در طراحی و برنامه ریزی شهری و هویت و ساختار شهر می باشد و عدم دسترسی به مبلمان شهری مناسب فضای شهرها را دچار هرج و مرج، ناخوانایی و آشفتگی می کند.

وی با بیان اینکه نصب المان های شهری، شهر را از حالت یکنواختی و تکرار خارج کرده و روح هنری را در کالبد شهر می دمد، ابراز کرد: شهرداری زیار افتخار دارد به عنوان خدمتی دیگر، علاوه بر احداث بلوار حافظ در مدت زمانی کمتر از یکسال و با پیش بینی فضای سبز و روشنایی، اقدام به نصب المان طراحی شده مرد کشاورز نموده است که نماد روزگاری نه چنان دور از شهر زیار است که قطب مهم کشاورزی شرق اصفهان به شمار می¬آمد و حدود 70 درصد از محصولات کشاورزی شرق تولید این شهر بوده است و متاسفانه در سالهای اخیر و با خشکسالی پیش آمده از رونق کشاورزی این منطقه کاسته شده است. این المان درنهایت زیبایی و ظرافت، روزگار رونق شهر زیار را برای همیشه ماندگار خواهد نمود. باشد که بزودی شاهد آبادانی هرچه بیشتر و بازگشت دوران طلایی کشاورزی به شهر خوشه های طلایی باشیم.

سیدرسول داودی
شهردار زیار

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.