سرویس: دین و اندیشه » روحانیت 10:48 - دوشنبه 18 فروردین 1393

استاد حوزه و دانشگاه در قم:

روح و جسم را همزمان در تحقق شعار رهبری به کار ببندیم

کارشناس مسائل دینی گفت: آحاد جامعه از مسئولین تا رسانه ها و عوام میبایست در تحقق شعار عزم ملی را به کار ببندند و آحاد جامعه در حیطه ی کار خودشان با عزم ملی و کار جهادی که مکمل عزم و اراده است کار را دنبال کنند.

به گزارش اصفهان شرق: با آغاز سال جدید میبایست نگاه ها را بازتر کنیم تا با عزم جدی تر قدم برداشته و اراده ای را به کار ببندیم که از درون کشور عزت و افتخار ملی را برای آحاد جامعه سبب بسازد.

همه اینها به واسطه ی شناخت صحیح و معنای واژگانی است که از کلام شیوای مقام معظم رهبری سرچشمه می گیرد.

می بایست ابتدا پشتکاری را به کار ببندیم که زمینه ی معنای کامل شعار رهبری را مشخص کند و در پی آن همت مسئولین از رده های بالا تا پایین جامعه می شود.

در این راستا گفتگویی پیرامون شعار 93 با حجت الاسلام نعمت الله شمس استاد حوزه و دانشگاه داشتیم.

وی نام گذاری سال ها را با حلول سال جدید توسط مقام معظم رهبری سنت حسنه ای دانست که می بایست به دنبال واقعی شدن آن در عمل باشیم.

استاد حوزه و دانشگاه، اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی را دارای 2 بعد مهم عنوان کرد و افزود: نیاز اصلی انسان بعد فرهنگ و معنوی و بعد جسمانی و تقویت جسمی می باشد و با تحقق اقتصاد و فرهنگ در کنار هم می توان روح و روان و جسم را توامان به کار ببندیم تا جامعه به تعالی و موفق شود.

وی با اشاره به اینکه نباید دید شعار گونه به شعار سال داشته باشیم خاطر نشان کرد: آحاد جامعه از مسئولین تا رسانه ها و عوام میبایست در تحقق شعار عزم ملی را به کار ببندند و صرف منبر ها و سخنرانی ها نباشند و مسئولین مجدانه تصمیم عملی بگیرند و به دنبال آنها ارگان ها، NGO های شخصی و آحاد جامعه در حیطه ی کار خودشان با عزم ملی و کار جهادی که مکمل عزم و اراده است کار را دنبال کنند همانطور که 8 سال دفاع مقدس با دست خالی با تمام دنیا مبارزه و مقاومت کردیم و این منوط به پیشبرد فرهنگ جامعه تنها نمی باشد بلکه می بایست عزم ما رنگ دینی و مقدس معنوی بگیرد و صرف رفاه ظاهری جامعه نباشد و جهاد ما رنگ و ثواب اخروی داشته باشد.

شمس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در حرم امام رضا عزم مسئولین را در اولویت عمل به شعار آقا فرا خواند و تصریح نمود: می بایست این عزم ملی و دید جهاد گونه برای پیش برد شعار سال، ابتدا از مسئولین شروع شود و به طریقی فعال در تحقق شعار گام بر دارند تا به نتیجه ی مطلوب برسند.

 به عمل کار بر آید به سخنرانی نیست

استاد حوزه و دانشگاه در بحث اقتصاد مقاومتی با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی تحمل تحریم ها نیست، بیان نمود: می بایست روی پای خودمان باشیم چرا که به گفته ی کارشناسان کشور ما جدا از منابع طبیعی دارای آب و هوای مطلوب است و می بایست عزم خود را جزم تا با توجه به توان بالایی که داریم به تولید دست زنیم و دست خود را جلوی دیگران دراز نکنیم و توجه داشته باشیم که اگر به دنبال تولید باشیم اگر روزی درها را به  روی ما ببندند به چه کنم چه کنم دچار نمی شویم .

کارشناس مسائل دینی در رابطه با واژه ی فرهنگ همراه اقتصاد در شعار امسال متذکرشد: جای تاسف دارد که با طی شدن مسیر انقلاب از 57 تا این زمان که از طفولیت به جوانی رسیده شاهد برخی ابتذال ها و فرهنگ های غلط غربی هستیم به طوری که می بایست به مشابه ی انسان زمانی که از کودکی به جوانی می رسیم با طی حوادث، با تدبیر آن اشتباه را تکرار نکنیم ولی باز شاهد برخی راه یافتن فرهنگ های غلط غربی هستیم.

وی به پیام ناراحتی مقام معظم رهبری اشاره و افزود: مردم تابع رفتار مسئولین هستند وقتی می بینیم در روزنامه ای غدیر به چالش کشیده می شود و قصاص که طبق آیه ی کلام الله حق شخص است و یا فرد می تواند عفو را در این رابطه داشته باشد به چالش کشیده می شود و زیر سوال می رود، همه ی این موارد موجب می شود که فرهنگ در کنار اقتصاد قرار گرفته و در این جاست که می بایست کار را جدی گرفته و با عزم ملی برای تحقق فرهنگ و اقتصاد با عزم جهاد گونه تلاش کنیم.

 

همچنین بخوانید:

یک نظر در مورد “روح و جسم را همزمان در تحقق شعار رهبری به کار ببندیم”

  1. zareian گفت:

    زاگ وب جدید ترین رتبه بندی وب سایت های استان اصفهان را در ۱۹-۰۱-۹۳ منتشر کردhttp://www.zagweb.ir/%D8%A8%D8%A7%DB%8C%DA%AF%D8%A7%D9%86%DB%8C/16119

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.