سرویس: اخبار شهرستان 14:09 - جمعه 18 اسفند 1396

خطیب جمعه اژیه:

تاوان سوءمدیریت زاینده رود را نباید کشاورزان شرق اصفهان بپردازند

خطیب جمعه اژیه با اشاره به اعتراضات اخیر کشاورزان شرق اصفهان، گفت: چرا تاوان خشکسالی و به عبارت بهتر سوءمدیریت و سوءبرداشت از زاینده رود را مردم مظلوم و ستمدیده و در عین حال انقلابی و ولایتی شرق اصفهان بپردازند.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام امیر حجتی فرد در خطبه های امروز نماز جمعه، بیان کرد: میلاد با سعادت حضرت زهرا سلام الله علیها و امام خمینی رحمت الله علیه را خدمت تمامی نمازگزاران عزیز تبریک عرض می کنم.
وی ادامه داد: بهترین الگو برداری از حضرت زهرا(س) اخلاقیات ایشان در بحث عاطفه و منطق در محاورات خانوادگی و اجتماعی ایشان است.
امام جمعه اژیه افزود: عاطفه و محبت حضرت زهرا(س) به فرزندانش در حدیث کسا بسیار قابل تأمل و درس آموزی بوده که باید همگان بر این امر مهم توجه داشته باشند.
حجت الاسلام حجتی فرد با اشاره به مقام و جایگاه مادران، تصریح کرد: رفتار اجتماعی حضرت زهرا(س) باید الگوی تمامی انسان ها باشد، برای نمونه شیوه برخورد با پیرزنی که آن قدر سؤال از ایشان پرسید که خودش شرمنده صبر و متانت آن حضرت شد.
وی با سفارش به رعایت حقوق مادر به خصوص مادران شهدا، خاطر نشان کرد: میلاد امام خمینی رحمت الله علیه را تبریک می گوئیم و باید به این نکته توجه کنیم که مهم ترین سرمایه های این نظام بیانات حضرت امام و خون شهدا بوده و خواهد بود.
خطیب جمعه اژیه ادامه داد: یادواره شهدای دانش آموز شهر اژیه تاریخ سه شنبه ۲۲ اسفند در تالار شهید اژه ای با همکاری بنیاد شهید ، بسیج و اداره آموزش وپرورش برگزار خواهد شد که از این تریبون به اطلاع مردم می رسانیم.
حجت الاسلام حجتی فرد با اشاره به شیوه زندگی شهدا، گفت: راه و روش شهدا در سیره و بزرگ منشی آن ها بوده و مهم ترین الگوی شهدا طریقت فاطمی در فرهنگ اسلام ناب محمدی است.
وی افزود: حجاب و عفاف حضرت زهرا(س) بهترین الگو برای تمامی آحاد جامعه اسلامی است و نباید در برگزاری جشن به مناسبت روز زن و مقام بانوی بزرگ اسلام حرکت ساختار شکنانه و مخالف با الگوی دینی و قرآنی و فرهنگ زندگی ایشان صورت گیرد.
امام جمعه اژیه افزود: حجاب و عفاف مهم ترین پیام حضرت زهرا به مسلمانان است که باید بدانیم فرهنگ بی حجابی و بی عفتی نتیجه فرهنگ غرب و آمریکای جنایتکار بوده که باید برای آن فکر اساسی شود.
حجت الاسلام حجتی فرد با بیان این که دشمن همیشه به دنبال را هایی برای ضربه زدن به کشور است، خاطر نشان کرد: مهم ترین کار آمریکا و غرب مبارزه با اسلام، حضور غیر قانونی و ایجاد نا امنی به روش های مختلف در منطقه است.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در روز هفدهم اسفند با حضور مداحان و شعرای انقلاب، تصریح کرد: آمریکا و غرب همیشه به ایران معترض هستند که در منطقه چه می کند؟! این سؤالی است که ما باید از این ها بپرسیم که در منطقه ما چه می کنند و چرا در این منطقه ناامنی کرده اند؟
خطیب جمعه اژیه با اشاره به اعتراضات اخیر کشاورزان شرق اصفهان، گفت: این سؤال در موضوع اعتراض کشوارزان مطرح است که چرا تاوان خشکسالی و به عبارت بهتر سوءمدیریت و سوءبرداشت از زاینده رود را باید مردم مظلوم و ستمدیده و در عین حال انقلابی و ولایتی این منطقه بپردازند.
حجت الاسلام حجتی فرد تأکید کرد: مسئولان قبل از ایجاد اعتراض توسط مردم مشکلات را حل کنند و نگذارند فضا برای افراد مغرض و ساختارشکنان فراهم شود.
انتهای پیام/

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.