سرویس: اجتماعی 15:12 - جمعه 18 اسفند 1396

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان

کاهش 20 درصدی تقاضای طلاق با راه‌اندازی «سامانه ثبت طلاق»

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: متقاضیان درخواست طلاق بعد از گذراندن چندین جلسه مشاوره، درصورتی ‌که احتمال سازش و مصالحه پایین تشخیص داده شد، به دفاتر قضایی ارجاع داده می‌شوند با این حال انتظار می‌رود با این روش 20 درصد متقاضیان طلاق از درخواست خود منصرف شوند.

به گزارش اصفهان شرق، مجتبی ناجی درخصوص راه‌اندازی سامانه ثبت الکترونیکی طلاق در اصفهان اظهار داشت: به منظور ارائه مداخله بهتر در زمینه پیشگیری از طلاق «سامانه ثبت طلاق» در شهرستان اصفهان در حال راه‌اندازی است و تا پایان سال مقدمات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آن فراهم خواهد شد.

وی افزود: فرآیند کار در این طرح به این شکل است که متقاضیان درخواست طلاق در مرحله اول بدون نیاز به مراجعه به دادگاه قضایی، از طریق ثبت‌نام الکترونیکی یا حضوری به مرکز مداخله درمان بهزیستی مراجعه می‌کنند.

معاون اجتماعی بهزیستی استان اصفهان گفت: در ابتدا با زوجین مصاحبه اولیه انجام می‌گیرد و بر اساس غربالگری‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته افراد به مراکز مشاوره و کلینیک‌ها معرفی و ارجاع داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: بعد از گذراندن چندین جلسه مشاوره که تقریباً یک ماه و نیم ممکن است به طول بینجامد، درصورتی ‌که احتمال سازش و مصالحه پایین تشخیص داده شد، افراد به دفاتر قضایی ارجاع داده می‌شوند با این حال انتظار می‌رود با این روش 20 درصد متقاضیان طلاق از درخواست خود منصرف شوند و مصالحه صورت گیرد.

ناجی خاطرنشان کرد: سامانه این هفته به صورت آزمایشی شروع به کار کرده است و طبیعتاً تا مستقر شدن کامل تا پایان سال طول خواهد کشید اما در سال 97 و در اصفهان شروع به کار خواهد کرد و به تدریج این خدمت برای سایر شهرستان‌های استان نیز فراهم خواهد شد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استان اصفهان جزو یازده استان اولویت‌دار این سامانه است، متقاضیان می‌توانند به سامانه الکترونیکی ثبت به آدرس zaman.behzisty.com مراجعه کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.