سرویس: اجتماعی 17:09 - پنجشنبه 17 اسفند 1396

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان

باید به اندازه توان تلاش کرد تا مشکلات برطرف شود

امام جمعه اصفهان گفت:به مسئولان استان و کشور در دیدارهای مختلف، توصیه کرده ام سد تونل سوم کوهرنگ را در اولویت قرار دهند تا مشکلات ناشی از کمبود آب در استان اصفهان کمتر شود.

به گزارش اصفهان شرق، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در دیدار مدیرکل منابع طبیعی و رئیس جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به مشکلات کشاورزان استان اصفهان و عدم پرداخت خسارت آنها اظهار کرد: لازم است تا خسارت کشاورزان و حقابه داران استان اصفهان پرداخت شود چراکه کشاورزان محل درآمدی ندارند و آبی هم برای کشت نیست.

وی با بیان اینکه باید به اندازه توان تلاش کرد تا مشکلات برطرف شود، افزود: به مسئولان استان و کشور در دیدارهای مختلف، توصیه کرده ام سد تونل سوم کوهرنگ را در اولویت قرار دهند تا مشکلات ناشی از کمبود آب در استان اصفهان کمتر شود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان و امام جمعه اصفهان، گفت: طرحی ارائه شده است که از خط انتقال آب یزد بدون کاهش سهمیه آنان، به کشاورزان شرق اصفهان آب تخصیص داده شود که امیدوار هستیم این طرح بررسی و کارشناسی شده تا مشکل کشاورزان نیز برطرف شود.

وی با بیان اینکه مسئولان وظیفه دارند تا شرایط را برای تولیدکنندگان به منظور ایجاد رونق در اقتصاد کشور فراهم سازند، تاکید کرد: مدیران اجرایی می توانند مشکلاتی که در قوانین وجود دارد را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقال دهند، اما گاهی اوقات نظرتنگی برخی از مسئولان مانع از ایجاد رونق در تولید می شود و با تدبیرهای ناصواب خود مانع پیشرفت تولید و کسب و کار در اصفهان شده‌اند.

همچنین محسن کریمیان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی در ابتدای این دیدار با گرامیداشت هفته منابع طبیعی و با اشاره به شرایط حاد خشکسالی اظهار کرد: قانون پیش بینی کرده است که در صورت عدم اختصاص آب برای کشت، خسارت کشاورزان و حق آبه داران پرداخت شود و در حال پیگیری این موضوع از مسئولان مربوطه هستیم.

وی افزود: طرحی برای تجمیع فاضلاب تصفیه شده در سد آبشار و اضافه کردن مقداری از خط انتقال آب به یزد که مصوبه شورای امنیت ملی است تدوین و در شورای برنامه ریزی استان به تصویب رسیده است و پیش نویسی برای هیئت وزیران آماده شده و استاندار اصفهان در حال پیگیری آن است، در صورت تصویب این طرح، ۱۰۰ میلیون متر مکعب آب در سال را از طریق بنش بندی می توان برای کشاورزی اختصاص داد.

 

انتهای پیام/خبرنگاران جوان

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.