سرویس: غیر تولیدی » نقلی 16:00 - یکشنبه 17 فروردین 1393

تعرفه‌های تلفن ثابت و همراه اول تغییر کرد

با تغییر روش پالس محوری به محاسبه کارکرد مشترکین بر مبنای دقایق استفاده از تلفن، از این پس محاسبه هزینه‌های تلفن ثابت و همراه دستخوش تغییراتی خواهد شد.

به گزارش اصفهان شرق: بر اساس مصوبه‌ای که چندی پیش در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات تدوین شده قرار بر آن است که از این پس هزینه تماس‌های تلفن ثابت و همراه بر اساس تعداد دقایق محاسبه و شیوه محاسبه بر اساس پالس کنار گذاشته شود. بر این اساس سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت داخل استانی 30 ریال، سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به ثابت بین استانی 330 ریال و سقف تعرفه هر دقیقه مکالمه ثابت به تلفن‌همراه سایر اپراتورها 625 ریال تعیین شده است.

این در حالی است که پیش از این هزینه تماس‌های تلفن ثابت و همراه برخی اپراتورها بر اساس پالس محاسبه می‌شد و بر همین اساس به عنوان مثال در استانی مانند تهران نرخ پالس ثابت به ثابت شهری برای استان‌هایی که هم‌کدسازی انجام نشده بود، ثابت به ثابت بین‌شهری و پالس ثابت به همراه اول 51.03 ریال محاسبه می‌شد و هر دقیقه مکالمه با ایرانسل و رایتل 625 ریال هزینه داشت.

حال بنا بر اعلام رییس سازمان تنظیم مقررات به منظور ساده‌سازی و حذف پالس محوری از تعرفه‌ها، اجرای هم‌کدی در سطح استانها، یکنواخت‌سازی در تعرفه‌های تلفن‌همراه، کمک به توسعه خدمات تلفن ثابت با تضمین درآمد منطقی برای این شبکه، برقراری عدالت تعرفه‌ای با حذف زون‌های بین‌شهری و تعیین حق اشتراک به صورت پلکانی، فراهم‌کردن امکان تعریف بسته‌های تعرفه‌ای مختلف توسط اپراتور، نظارت‌پذیری بهتر و پایه‌گذاری نظام تعرفه‌ای علمی برای سالهای آینده، به صورت ساده و شفاف در سه سطح مکالمات ثابت به ثابت داخل استانی، مکالمات ثابت به ثابت بین استانی و مکالمات تلفن ثابت به تلفن همراه تعیین شده است.

علی اصغر عمیدیان – در این زمینه گفت: کمیسیون تعرفه پایه یکنواخت یک دقیقه مکالمه تلفن‌همراه سیم‌کارت دائمی برای اپراتورهای تلفن‌همراه برای تماس‌های درون شبکه‌ای را مستقل از مسافت 499 ریال تعیین کرده که بر اساس پروانه‌های صادره، اپراتورها می‌توانند در شرایط رقابتی تعرفه‌های مذکور را تا حداکثر 20 درصد بالاتر اعمال کنند که سقف این تعرفه برابر 599 ریال خواهد بود و این مبلغ برای سیم‌کارت‌های اعتباری می‌تواند حداکثر 50 درصد بالاتر باشد.

البته باید به این نکته هم توجه داشت که در میان سه اپراتور تلفن همراه کشور اپراتورهای دوم و سوم پیش از این نیز هزینه مکالمات را بر اساس دقیقه محاسبه می‌کردند اما از این پس شرکت مخابرات و همراه اول نیز ملزم به آن شده‌اند که در محاسبه هزینه‌های کاربران تعداد دقایق مکالمه را جایگزین پالس‌های مکالمه کنند.

منبع: بهار

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.