سرویس: اقتصادی 10:45 - پنجشنبه 17 اسفند 1396

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان

درآمد زیر 2.5 میلیون در ماه یعنی زیر خط فقر/ یارانه‌ها در سال 97 پابرجاست

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان با بیان این که حقوق یک میلیون و 600 هزار تومان در کلان شهرها به خصوص تهران به نحوی نیست که بشود با آن زندگی کرد، گفت: درآمد زیر 2.5 میلیون تومان در ماه، زیر خط فقر است.

به گزارش اصفهان شرق، حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی در خصوص آخرین وضعیت دریافت یارانه‌ها در سال 97 اظهار کرد: در بودجه‌ای که برای سال 97 تصویب شد در لایحه پیشنهادی دولت به مجلس، یارانه 32 میلیون نفر در سال 97 قطع می‌شد و مجلس با این حجم از قطع شدن یارانه‌ها موافق نبود، توجیه ربیعی وزیر کار و رفاه اجتماعی این بود که کسانی که حقوق بالای یک میلیون 600 هزار تومان دارند، یارانه‌شان قطع شود.

وی با بیان این که حقوق یک میلیون و 600 هزار تومان در کلان شهرها به خصوص تهران به نحوی نیست که بشود با آن زندگی کرد، بیان کرد: درآمد زیر 2.5 میلیون تومان در ماه، زیر خط فقر است؛ دولت مدعی است یارانه 5 میلیون نفر را قطع کرده است و مراجعاتی هم که به دفترم انجام می‌شود حاکی از آن است که در قطع یارانه‌ها اشتباهات زیادی هم انجام شده است.

رئیس مجمع نمایندگان استان اصفهان در همین خصوص ادامه داد: در این روند قطع یارانه توسط دولت، یارانه برخی فقرا نیز قطع شده است، یارانه کارگرانی که بین 400 هزار تومان تا یک میلیون تومان حقوق می‌گیرند نیز قطع شده است و زمانی که مجلس با این لایحه دولت موافقت نکرد، سخنگوی دولت در یک نشست خبری اعلام کرد که دولت قصد قطع کردن یارانه کسی را ندارد و این تناقض‌گویی دولت کمی جای تعجب دارد.

وی با بیان این که دولت از یک طرف اعلام می‌کند که خواستار حذف یارانه بین 30 تا 32 میلیون نفر است، تصریح کرد: دولت از طرفی دیگر هم اعلام کرده که قصد حذف یارانه ندارد، مجلس مصوبه‌ای دارد که 44 هزار میلیارد تومان برای دولت در نظر گرفته تا از افزایش قیمت حامل‌های انرژی، برای پرداخت یارانه نقدی داشته باشد و از آن جایی که یارانه افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی افزایش پیدا می‌کند اما تعداد افرادی که حذف می‌شوند زیاد نیست.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه بودجه سال 95 مجلس حذف یارانه افرادی که حقوق بالای 3 میلیون و 500 هزار تومان را خواستار شده بود و اگر همان قانون عمل شود بین 6 تا 10 میلیون نفر، یارانه‌شان حذف می‌شود که این افراد جزو همان افراد پردرآمد هستند؛ یارانه کسانی که درآمد پایین دارند، حذف نخواهد شد.

وی با اشاره به ایراد شورای نگهبان به بند هدفمندی یارانه‌ها، خاطرنشان کرد: این که گفته می‌شود تنها افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی در سال 97 مشمول یارانه می‌شوند صحیح نیست، افراد تحت پوشش سازمان‌های حمایتی یارانه بیشتری دریافت می‌کنند و تعداد زیاد دیگری نیز همان 45 هزار و 500 تومان را دریافت می‌کنند.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.