سرویس: اقتصادی 08:00 - پنجشنبه 17 اسفند 1396

خبر خوب استاندار اصفهان

صنایع اصفهان به کمک کشاورزان ‌می‌روند/ باید یاد بگیریم با شرایط فعلی زندگی کنیم

استاندار اصفهان گفت: پس از تلاش‌های زیاد و پیگیری‌ها طرح استان اصفهان مبنی بر کمک صنایع استان به کشاورزان در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تصویب شد.

به گزارش اصفهان شرق، حسن مهرعلیزاده شب گذشته در مراسم معارفه اعضا جدید خانه مطبوعات اصفهان، اظهار کرد: زمانی که از من در مورد مسائل مهم استان پرسیده شد از آب، اشتغال و محیط زیست نام بردم و مردم تا چند سال می‌توانند این شرایط را تحمل کنند اما بعد از آن منتظر اقدام عملی هستند، اگر از فصل بودجه بگذرد و شما نتوانید کاری برای استان کنید باید تا فصل بودجه بعدی صبر کرد و دیگر نمی‌توان کاری کرد.

وی با بیان این که نمی‌خواهیم بپذیریم که مشکلات مربوط به کم آبی ربطی به خشکسالی ندارد، بیان کرد: ما کم آبی داریم اما خشکسالی نداریم، در سال 1350 منابع آبی حوزه زاینده رود بیش از 1 میلیارد متر مکعب در سال بوده است، هر سال این مقدار کمتر شده است و پیش‌بینی می‌شود امسال در بهترین حالت 700 میلیون متر مکعب آب داشته باشیم و این به یک‌سوم میزان دهه 50 رسیده است.

استاندار اصفهان ادامه داد: مشکل کم آبی فقط مخصوص ایران نیست و در اروپا هم مشکلات کم آبی در برخی نقاط آن وجود دارد همانطور که در ایران نیز در برخی نقاط آن، مشکل کم آبی است، مشکل ما فقط مسئله آوردن آب نیست بلکه باید یاد بگیریم با این شرایط فعلی زندگی کنیم و بسازیم، با 30 میلیون متر مکعب در سال می‌توانیم 11 هزار شغل ایجاد کنیم.

وی با بیان این که صنایع بزرگ اصفهان که درآمدهای خوبی دارند می‌توانند در بخشی از مدیریت مصرف آب کمک حال استان باشند، تصریح کرد: این صنایع می‌توانند با هزینه‌های جزئی در این امر موثر باشند، حاکمیت مسؤول است تا وضعیت معیشت مردم را سامان ببخشد، دولت باید بتواند شرایط کار را برای مردمش فراهم کند، باید شرایط سازگاری با کم آبی را فراهم کنیم و از همین رو کارگروه ملی سازگاری با کم آبی با ایده پردازی وزارت نیرو آماده و در دولت نیز تصویب شد.

مهرعلیزاده یادآوری کرد: اولین جلسه کارگروه به بررسی پیشنهاد استان اصفهان پرداخت و استان اصفهان اعلام کرده که صنایع استان آمادگی کمک به کشاورزان اصفهانی را دارد.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: پس از تلاش‌های زیاد و پیگیری‌ها طرح استان اصفهان مبنی بر کمک صنایع استان به کشاورزان در کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی تصویب شد.

وی ادامه داد: در استان اصفهان نزدیک به 300 میلیون متر مکعب آب در سال مصرف می‌شود که نیمی از آب ورودی به سد است، 100 میلیون متر مکعب آب دائمی از پساب‌ها را می‌توانیم برای آبیاری‌ها استفاده کنیم.

استاندار اصفهان گفت: می‌توان با همین روند کاهشی آب، صنایع، آب شرب و کشاورزی مردم اصفهان را اداره کنیم و این کار شدنی است.

مهرعلیزاده بیان داشت: کار خبرنگاران با آبروی افراد در ارتباط است، همه مدیران نجومی بگیر نیستند پس چه اصراری است که آن را به همه مدیران نسبت دهیم، با این کار دولت فشل نمی‌شود بلکه نظام زیر سؤال می‌رود و بی‌اعتمادی مردم به نظام و دولت رقم می‌خورد، اعتماد بالاترین سرمایه یک نظام است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.