سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 09:30 - پنجشنبه 17 اسفند 1396

نماینده مردم خمینی‌شهر

رسیدگی به بحران آب در استان اصفهان با حضور رئیس مجلس

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس درباره حضور دسته‌جمعی نمایندگان اصفهان در جایگاه هیئت رئیسه مجلس توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش اصفهان شرق، سیدمحمدجواد ابطحیدرباره علت حضور دسته‌جمعی نمایندگان اصفهان در جایگاه هیئت رئیسه مجلس، اظهار داشت: روز گذشته مجمع نمایندگان اصفهان در جلسه علنی برای ارائه توضیحات در مورد مشکل کم‌آبی استان اصفهان در جایگاه هیئت رئیسه حضور یافتند.

وی پیرامون اینکه خبرهایی به گوش ما رسیده مبنی‌بر اینکه مقدار دبی آب یزد را بیشتر کرده‌اند، افزود: با خشکسالی‌های متوالی که در استان اصفهان درگیر هستیم و امری بی‌سابقه است ما دیگر نمی‌توانیم جوابگوی مردم و کشاورزان باشیم و باید تدابیری اساسی اندیشده شود.

نماینده مردم خمینی‌شهر در مجلس حق‌آبه قانونی استان یزد را از سد زاینده‌رود 60 میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: طی روزهای اخیر انتقال حق‌آبه به یزد بیش از این میزان تعیین شده تجاوز کرده است.

وی اظهار داشت: چنانچه واقعاً آبی در پشت سد زاینده‌رود وجود ندارد و حق‌آبه‌داران را واگذار کردند باید هزینه‌های آن را به روز برای کشاورزان پرداخت کنند.

ابطحی در پاسخ به این سئوال که نتایج حضور مجمع نمایندگان اصفهان در جایگاه هیئت رئیسه برای رسیدگی به بحران آب در استان اصفهان چه سرانجامی داشت، افزود: مقرر شده که یکشنبه هفته آینده 20 اسفند ماه در بهارستان جلسه‌ای در دفتر رئیس مجلس با حضور وزیر نیرو برگزار شود تا در خصوص عملیاتی کردن بحث مصوبه شورای عالی آب تدابیری اندیشیده شود.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.