سرویس: فرهنگ و هنر 10:45 - چهارشنبه 16 اسفند 1396

تصاعد هندسی در فعالیت های فرهنگی انقلابی!

کتاب «به توان تشکیلات» به همت انتشارات حدیث راه عشق ویژه فعالان فرهنگی به چاپ رسید +نحوه خرید

مشکل کار در کجاست؟ چرا نیروهای ما مدام کاسه چه کنم چه کنم دست گرفته اند؟ نمی دانند امروز چه وظیفه و مسئولیتی بر دوش دارند؟ اولویت بچه های فرهنگی دهه چهارم انقلاب چیست؟ و… این کتاب شاید بهانه ای باشد برای پاسخ به این دغدغه ها

به گزارش اصفهان شرق، کتاب «به توان تشکیلات» به قلم سلمان هاشمیان و جواد جلوانی در ۳۵۰ صفحه به همت انتشارات «حدیث راه عشق» به چاپ رسید.

این کتاب با این سوال شروع می شود که چرا بعد از سی سال از انقلاب اسلامی هنوز ضرورت کار تشکیلاتی و کار گروهی منسجم و تشکیل هسته های مقاومت در میان جبهه فرهنگی انقلاب حس نمی شود؟ هزاران مجموعه، پایگاه، کانون، حوزه، ارگان و سازمان داریم، کلی نیرو داریم، همه هم توی هم می لولند؛ اما کار چندانی هم صورت نمی گیرد.

مشکل کار در کجاست؟ چرا نیروهای ما مدام کاسه چه کنم چه کنم دست گرفته اند؟ نمی دانند امروز چه وظیفه و مسئولیتی بر دوش دارند؟ اولویت بچه های فرهنگی دهه چهارم انقلاب چیست؟ و… این مجموعه شاید بهانه ای باشد برای پاسخ به این دغدغه ها.

تشکل ها، مجموعه های فرهنگی و علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب با تخفیف ویژه با شماره ۰۹۱۳۲۷۰۶۷۱۵ تماس حاصل فرمایند.

«تصاعد هندسی در فعالیت های فرهنگی انقلابی» عنوان دومی است که روی جلد کتاب خودنمایی می کند. این تعبیر بدان معنی است که در فعالیت های گروهی اگر اصول کار تشکیلاتی رعایت شود، توان افراد با هم جمع نمی شود، بلکه در هم ضرب می شود و به «توان» و «تصاعد» بالا می رود.

نگارندگان در مقدمه کتاب به توضیح ۱۲ فصل کتاب خود پرداخته اند:

برای تهیه این مجموعه کم بضاعت، هزاران صفحه از کتب، جزوات، سخنرانی ها و پایگاه های اینترنتی گردآوری، خلاصه نویسی و مطالعه شده است. ده ها ساعت مصاحبه و مشورت صورت گرفته است و حاصل آن این بود که منابع محدود و پراکنده را به صورت منسجم همانند یک دایره المعارف در اختیار مخاطب تشکیلاتی خود قرار دهد.

این کتاب در یک مقدمه و ۱۲ فصل به لطف ائمه عصمت و طهارت علیهم السلام نگارش شده است.

فصل اول و دوازدهم کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی و برای ما نخ تسبیح و نقشه راه است.

در فصل های دوم و سوم با سخنانی هیجان انگیز از بزرگان کار تشکیلاتی آشنا می شویم که ضرورت تشکیلات و لزوم نیروسازی برای انقلاب و نظام اسلامی را برای ما گوشزد می کند.

تبریک می گویم! شما انتخاب بزرگ خود در زندگی را انجام داده اید. از امروز قدم در مسیری گذاشته اید که بی تفاوت نبودن و به روزمرگی و دور باطل نیافتدان شرط اول آن است؛ راهی که بی بازگشت است.

فصل چهارم به طور مختصر به لزوم «مدل سازی» و ارائه مطلوب «حزب اسلامی» با مدل بومی (نه غربی) اشاره می کند؛ بحثی که سال ها است مغفول مانده است. فهم این فصل کمی هوش و ذکاوت بیشتر می خواهد.

فصل پنجم متبرک است به سخنان اسطوره کار تشکیلاتی شهید آیت الله بهشتی که موسی وار ما را با چهل فرمان و اصل کار تشکیلاتی آشنا می کند. اگر چون یهود قصد تخطی از فرامین الهی موسی را داری، خواندن این فصل را توصیه نمی کنم.

فصل شش و هفت مباحث اخلاقی و انضباطی در تشکیلات است. از وظایف نسبت به همدیگر تا سیر و سلوکی تشکیلاتی. حجم زیاد نکات اهمیت مبحث «اخلاق تشکیلاتی» را برای ما پررنگ تر می کند. سعی نکنید فقط روزنامه وار بخوانید و عبور کنید! طمأنینه و به عمل گرفتن، شرط لازم این دو فصل است.

در فصل هشتم انگیزه هایمان برای فعالیت جهادی تشکیلاتی را تقویت و بازخوانی می کنیم. یادتان باشد که ما مسئولیم!

در فصل نهم و دهم از مباحث نظری کمی فاصله گرفته و شما به جزئیات و مراحل اجرایی در کار تشکیلاتی دعوت می شوید. از نحوه مخاطب شناسی، شناسایی، جذب، تثبیت، سازماندهی و ارتقای نیرو گرفته تا نکات مدیریتی. وصیت نامه های ریز و درشت تشکیلاتی گل سرسبد این بخش است.

آیا کار تشکیلاتی با هدف کادرسازی برای انقلاب و نظام اسلامی، بدون مفهوم جبهه فرهنگی و مهندسی فرهنگی امکان پذیر است؟ اگر جوابتان «خیر» است پس فصل یازدهم خواندنش اهمیت فوق العاده دارد.

انتهای پیام/ندای اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.