سرویس: اقتصادی » نماینده مجلس 08:00 - چهارشنبه 16 اسفند 1396

نماینده مردم اصفهان

طرح اعاده اموال نامشروع مسئولان منجر به امنیت اقتصادی در کشور می‌شود

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه کلیت طرح اعاده اموال نامشروع مورد قبول همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است، گفت: این اقدام منجر به امنیت در اقتصاد کشور می‌شود.

به گزارش اصفهان شرق، حیدر علی عابدی  اظهار داشت: طرح اعاده اموال نامشروع هنوز کامل نشده است اما باید گفت کلیت این طرح مورد قبول همه نمایندگان مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: برخی از جزئیات این طرح نیاز به بررسی بیشتر دارد ولی این طرح یکی از اصول قانونی اساسی است که باید به آن رسیدگی شود چرا که این کار منجر به امنیت در اقتصاد کشور می‌شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: افرادی که اموال نامشروع دریافت می‌کنند باید بدانند که اگر رانت‌هایی که دریافت کردند از چشم‌ها پنهان بوده به آن‌ها رسیدگی شده و باید پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: در مجموع طرح اعاده اموال نامشروع طرح خوبی است اما باید نقطه نظرات لحاظ شود تا با رأی بالایی در مجلس به تصویب برسد.

عابدی گفت: باید نقطه نظرات لحاظ شود تا بتوانیم این طرح را امضا کنیم در این راستا باید گفت هر طرحی که در مجلس ارائه می‌شود الزام نیست که همه نمایندگان آن را امضا کنند، معمولاً تعدادی طرح را امضا می‌کنند و سپس در صحن مجلس مخالفان و موافقان نظرات خود را مطرح و سپس رأی گیری می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح‌های مختلفی در مجلس در دست اجرا است، خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که در فراکسیون شفافیت هستند بر روی چنین موضوعاتی کار می‌کنند تا ببینیم کدامیک از این طرح‌ها بیشتر سازگار است تا آن مسیر را دنبال کنیم.

عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضمانت اجرایی طرح اعاده اموال نامشروع، تصریح کرد: هریک از طرح‌هایی که تصویب می‌شود ضامن اجرایی آن معمولاً مشخص می‌شود و سازمان‌های نظارت کننده کشور باید بر روی آن نظارت کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی در مراجع ذی صلاح در حوزه فساد با اجرایی شدن این طرح مخالف هستند، نظر شما در این رابطه چیست؟ گفت: چون ما اصل تفکیک قوا داریم باید هرکدام از قسمت‌های طرح به یک قوه‌ای سپرده شود و  تا جایی که من می‌دانم از این طرح تنها مرحله آئین نامه که باید توسط قوه قضاییه ارسال شود، باقی‌مانده است.

عضو فراکسیون امید مجلس اضافه کرد: اگر در این طرح تنها مدیران را شامل قانون اعاده اموال نامشروع بدانند عده‌ای باز در این قضیه پنهان می‌شوند از این رو باید گفت همه افرادی که به نوعی با مال و رانت سروکار دارند باید شامل این قانون شوند اگر این اقدام انجام شود مسلماً با قوت بیشتری در مجلس رأی می‌آورد.

انتهای پیام/تسنیم

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.