سرویس: اخبار شهرستان 13:08 - سه شنبه 15 اسفند 1396

امام جمعه ورزنه در جمع مسئولان استانی:

وجه فروش آب کشاورزان هر چه زودتر به حسابشان واریز شود/ مسئولان اسناد دریافتی از تهران و پرداختی به کشاورزان را منتشر کنند

حجت الاسلام شامحمدی امام جمعه شهر ورزنه گفت: مسئولان اسناد دریافتی از تهران و پرداختی به کشاورزان را منتشر کنند تا شائبه ایجاد نشود.

به گزارش اصفهان شرق، حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی عصر دیروز در جلسه فرمانداری اصفهان که با حضور مدیران استانی به ویژه دکتر شجاعی معاون استاندار برگزارشد، اظهارکرد: مطالبه اصلی و جدی کشاورزان حقابه است و معتقدند با مدیریت صحیح امکان جریان دائمی زاینده‌رود وجود دارد و برای رسیدن به این مقصود لازم است مسئولان تصمیم برجاری بودن بگیرند.

امام جمعه شهر ورزنه با اشاره به حق نکشت سال جاری، افزود: با توجه به نزدیکی عید نوروز لازم است هرچه زودتر و قبل از رسیدن سال جاری پول فروش آب کشاورزان به حسابشان واریز شود.

وی تصریح کرد: اصرار کشاورزان به مسولان محلی و اصرار آن‌ها به مسولان استانی نعمت است و اگر آن‌ها مصرانه پیگیری نکنند ما نیز پیگیر نخواهیم بود و نتیجه این است که مشکلات مانند گذشته باقی می ماند و هر روز تشدید هم می‌شود.

امام جمعه ورزنه با اشاره به مشکلات مردم در قسمت‌های دیگر، خاطرنشان کرد: به تعبیر رهبر انقلاب که در بحث مبارزه با قاچاق فرمودند: مبارزه با قاچاقچیان حرفه ای و عمده ای لازم است اما گاهی دیده شده که با کوله بران برخورد شدیدتری می‌شود.

شامحمدی در ادامه گفت: در مسئله آب هم گاهی دیده شده که به سارقان حرفه ای و عمده کاری ندارند ولی اگر در بن رود یک کشاورزی دستگاهی داشته باشد که با آن امورات خود را می‌گذراند به بهانه اینکه با آن چاه کنی می‌کند برخورد می‌شود وخسارتی هنگفت به او وارد می شود که این نوع برخورد به دور از عدالت است و باعث دلسری و ناراحتی و زحمت مردم می‌شود

حجت الاسلام اسماعیل شامحمدی اذعان کرد: از معاونت استاندار می‌خواهم از برخورد با این دست افراد به جد پرهیز شود و به جای آن با عوامل اصلی خشکیدن زاینده رود برخورد خشن و جدی صورت پذیرد.

امام جمعه شهر ورزنه با اشاره به لزوم شفافیت در پرداخت پول آب، اظهار کرد: متاسفانه مردم معتقدند در دوره های گذشته به نام کشاورزان پول به استان آمده اما به کام دیگران رفته و در جای دیگر هزینه شده که لازم است این اتفاق امسال تکرار نشود و مسئولان اسناد دریافتی از تهران و پرداختی به کشاورزان را منتشر کنند تا شائبه ایجاد نشود.

وی با اشاره به استمهال در وام کشاورزان و صرف نظرکردن از دیرکرد آن، تصریح کرد: باید ارسال پیامک به کشاورزان جهت پرداخت قسط لغو شود چرا که آن‌ها محصولی ندارند که بتوانند وامی بپردازند.

انتهای پیام/ جمشید حسینی جزه

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.