سرویس: اجتماعی » پزشکی و سلامت 18:01 - سه شنبه 15 اسفند 1396

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خبر داد

افزایش 3 برابری مصدومان چهارشنبه آخر سال در اصفهان/ مردان 4 برابر زنان در چهارشنبه آخر سال صدمه دیدند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گفت: در سال‌های 90 تا 95 در خصوص چهارشنبه آخر سال روند صعودی در حوادث و تعداد مصدومان داشتیم.

به گزارش اصفهان شرق، هروز کلیدری صبح امروز در نشست پیشگیری از حوادث چهارشنبه آخر سال اظهار کرد: در سال‌های 90 تا 95 در خصوص چهارشنبه آخر سال روند صعودی در حوادث داشتیم که از 39 مصدوم در سال 91 به 113 مصدوم در سال 95 رسیدیم که قابل توجه است؛ عمده این مصدومان خودشان مراجعه می‌کنند و درصد کم‌تری را اورژانس پیش بیمارستانی به مراکز درمانی می‌آورد.

وی افزود: در سال 95 شانزده مصدوم توسط اورژانس پیش بیمارستانی و 98 مورد خود بیمار به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند و در سال 95 یک مورد فوتی داشتیم، بیشترین گروه مخاطب در این موضوع افراد 16 تا 23 سال هستند و تعداد مصدومان مرد 4 برابر مصدوم زن است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی با بیان این نکته که 10 درصد حوادث سال‌های گذشته مربوط به قبل از شروع جشن‌ها بوده است، گفت: 40 پایگاه اورژانس و 46 تیم فعال داریم که از روز 23 اسفند تا 24 اسفند به صورت آماده باش کامل هستند، اگر گره‌های ترافیکی ایجاد نشود تصور می‌کنیم که در فاصله کم‌تر از 10 دقیقه تیم‌ها در محل حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: عمده این مصدومان دچار سوختگی می‌شوند و به همین جهت بیمارستان‌های فیض، الزهرا (س)، کاشانی و امام موسی کاظم (ع) در آماده باش کامل هستند.

کلیدری عنوان کرد: با توجه به آشوب‌های دی ماه نگرانی‌هایی منتقل شده است که این ترس را ایجاد می‌کند که ممکن است تعداد مجروحان بیشتری امسال داشته باشیم اما اگر این موضوع را کنار بگذاریم انتظار می‌رود تعداد مصدومان کاهش پیدا کند و پیش‌بینی می‌شود جمعیتی که به صورت مستقل عمل می‌کنند و حادثه آفرینی می‌کنند کاهش پیدا می‌کنند، اما باید توجه داشت اکثر مصدومان مستقیماً مصدوم نمی‌شوند و به خاطر اقدامات برخی افراد دیگر مصدوم می‌شوند.

وی بیان داشت: نباید سیاست‌ها را به نوعی تنظیم کنیم که فقط مطالبه‌گری‌هایی که شاید به ظاهر حق است اما توان تحقق آن را نداریم به نتیجه برسد، اگر بیمارستانی با ضریب اشغال تخت 10 درصد باشد به ما انتقاد می‌شود چرا این تعداد تخت در یک جا متمرکز است در حالی که نقاطی وجود دارد که با کمبود تخت مواجه است.

انتهای پیام/فارس

همچنین بخوانید:

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.