سرویس: اجتماعی 15:06 - سه شنبه 15 اسفند 1396

حفظ درخت، تداوم حیات

نوروزی مطرح کرد: شکار ریزدانه‌ها در شرق اصفهان

شهردار اصفهان گفت: شرق اصفهان سنگر مبارزه با اخلالگران زیست شهری است، زیرا قرار است ریزدانه‌ها را شکار کند و اجازه ورود دشمن به زیستگاه جمعیت کثیر مردم اصفهان را ندهد.

به گزارش اصفهان شرق، قدرت الله نوروزی امروز (سه شنبه) در مراسم روز درختکاری در پارک کوهستانی اشراق اظهر کرد: امروز با کاشت درخت در کوه نخودی در نظر داریم، زمینه آغاز عملیات اجرایی فاز سوم کوه نخودی را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه فاز اول کوه نخودی تکمیل و اقدامات خوبی در فاز دوم این مجموعه انجام شده است، اظهار امیدواری کرد: با تکمیل فاز سوم کوه نخودی این پارک کوهستانی به نقطه گردشگری شرق اصفهان تبدیل ‌شود، زیرا معتقدیم این کوه پتانسیل بهتری نسبت به صفه دارد و آینده روشنی خواهد داشت.

شهردار اصفهان ادامه داد: شرق اصفهان قرار است دیوار خوبی برای مقابله با تهدیدات و آنچه از دوردست‌ها شهر را تهدید می‌کند، باشد، اینجا سنگر مبارزه با اخلالگران زیست شهری است ، اینجا قرار است ریزدانه ها را شکار کند و اجازه ورود دشمن به زیستگاه جمعیت کثیر مردم اصفهان را ندهد، پس باید از این سنگر و دژ مستحکم همه جانبه حمایت کنیم تا درختان، این سربازان شهر بتوانند به خوبی ماموریت خود را انجام دهند.

نوروزی در ادامه سخنان خود از معاونان، شهرداران مناطق و مدیران سازمان ها، دوچرخه سواران، کارگران و همه افرادی در این مراسم  شرکت  کرده اند،  تشکر کرد و گفت: دو نوع پرفورمنس در این برنامه نقش آفرینی می‌کنند، آنها به منزله زمین هستند و توان ادامه حیات درختان را در طبیعت نشان می‌دهند.

وی افزود: در نظر داریم با حمایت از محیط زیست، درختکاری و توسعه فضای سبز، مسیر تنفس زمین را تسهیل کنیم تا طبیعت، زمین و فضای سبز بهتر نفس بکشند، زیرا تنفس بهتر درختان، ادامه حیات انسان‌ها بر روی زمین را تضمین می‌کند.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: با سیاست گذاری صحیح در خصوص شیوه آبیاری و استفاده از گونه‌های مقاوم به خشکی، به محیط زیست شهر کمک کنیم.

حافظ هویت شهر باشیم

نوروزی در بخش دیگر سخنان خود در جمع خبرنگاران با تاکید بر حفظ درختان شهر گفت: تاکید مدیریت شهری بر این است که با توجه به وضعیت خشکسالی حاکم در منطقه شرق و اقلیم شهر از گونه‌های گیاهی مقاوم در برابر کم آبی و درختانی با نیاز آبی کم استفاده کنیم.

وی ادامه داد: درصدد هستیم ضمن توسعه فضای سبز و درختکاری به گونه ای عمل کنیم که از آب کمتری استفاده شود تا بتوانیم علاوه بر توسعه، حافظ خوبی برای درختانی باشیم که سال‌ها عمر کردند و به عنوان هویت شهر شناخته شدند.

شهردار اصفهان با اشاره به چاره اندیشی‌ها برای تامین منابع آبی مورد نیاز فضای سبز اظهار کرد: در این راستا دو گام اساسی باید برداشته شود، یکی مدیریت بهینه در مصرف منابع آبی و دوم اینکه به میزان نیاز از پساب‌ها و راهکارهای در دست بررسی استفاده کنیم تا مشکل کم آبی تا حدودی کمرنگ شود.

انتهای پیام/ایمنا

دیدگاهتان را بنویسید

توجه: از انتشار نظرات توهین آمیز معذوریم.